elektro...??

Tänk så fel det kan bli när jag ska göra saker, särskilt när nån ger mig instruktioner om vart jag ska åka.. ;)
Jag och Sara skulle idag göra en liten tipp på arbetstid, vi skulle först till apotekt och sen på coop och sen hämta upp en bil på bilverkstan..
Det hela började så här; Ingrid frågar om vi skulle kunna åka och hämta apoteksvarorna under eftermiddan och samtidigt åka och hämta upp hennes bil på verkstan, javisst säger vi.
Sen ungefär då det är dags att åka frågar jag Sara; -Har du din bil idag? Vilket hon då svarar på med ett Nej, har du? Vilket jag i min tur svarar Nej på.. bra plan där, ingen av oss har btagit bil till jobbet idag.. Men det slutar med att Patric (motvilligt) lånar ut sin bil till oss.. Jag sätter mig i förarsätet för att köra, ogillar skarpt att köra andras bilar, särskilt när som är så där moderna att jag inte ens fattar hur jag startar den.
Efter lite om och men så kommer vi iväg, mot Lillänge. Ska parkera bilj*veln, går inte alls bra, Sara hoppas ut och går till apoteket och lämnar mig åt mitt öde. Får backa och stöka på för att hitta till en tom parkeringsruta eftersom det stod nåt sorts fordon mitt i vägen som gjorde nåt jobb, så jag kom inte förbi framåt. Och jag är ju så himla bra på att backa, jajjemän..
Tillslut så har jag gjort världens styggaste parkering och går in på apoteket jag med för att hjälpa Sara bära ut grejerna, men nä, därinne var ju inte hon. Va fan tänkte jag.. men då ringer hon, ståendes vid bilen..bra team vi är! In med apoteksgrejerna och sen vidare genom parkeringen till coop, gör en minst lika ful parkering där, ger "nycklarna" till Sara och säger att nästa vända får hon köra.. och skrattar bäst som skrattar sist, hon hade samma problem som mig, känsliga blinkers. Man blinkade ju heljvilt åt alla håll samtidigt med den där. Och hennes parkeringar var inte så mkt snyggare dom :p

Har vi nu varit borta kanske 40 minuter lr så från jobbet..ojoj..
Iaf, nu skulle vi vidare, mot meca för där skulle chefens bil finnas. Och hemma i odenskogs alla vägar o affärer är jag inte, mkt snurrande tills vi hittade meca. Nu skulle vi bara hitta bilverkstan som skulle ligga vid meca.. kom inte riktigt ihåg vad Ingrid hade sagt att den hette..men så plötsligt ser jag en skylt.. elektro-skandia. Det lät bekant och glatt ropar jag att det är dit vi ska, så Sara kör in på parkeringen (lika snyggt som tidigare..) Vi går in på elektroskandia och känner båda två att här ska vi nog inte hämta nån bil. Men vi frågar ändå dom som sitter där om man kanske kan hämta en bil här..dom driver lite med oss, var nog tydligt att vi hamnat fel.. så efter det lilla misstag går vi ut igen. Och jag ringer på jobbet, frågar chefen vart det var vi skulle.. återigen, meca..åker till meca..frågar där om man kan hämta ut en bil. Svaret är nej, för det där var reservdelsshopen, verkstan ligger nånannanstans. Får vägbeskrivning dit. Och äntligen hittar vi rätt. Frågar hon som sitter i luckan där om man iaf kan hämta ut en bil HÄR då.. ja, säger hon och undrar lite vart vi egentligen har varit.. berättar med viss skam hur våran resa gått till..
Nu kunde jag iaf äntligen få bilnycklarna, betala med chefens kort och få bilen och åka tillbaka.. ett problem bara. Nu var jag ensam i bilen, och skulle hitta tillbaka till jobbet från det här området, OMG säger jag bara... kom fram till slut men undrar om det inte blev en omväg..

Kan ju säga att det var typ det roligaste på hela dan, tog tid gjorde det. Men nu vet folk kanske, man ska inte skicka ut mig på uppdrag och man ska heller inte lämna vägbeskrivningen till mig, slutar sällan bra..

Annars har det varit en bra dag, första efter lilla semestern, trivsamt ;)

Och ja, jag ska skriva om semestern, en annan gång..snart.

För övrigt har jag idag varit till frisören, nöjd? vet inte än..
Har också lite svårt att hitta mitt USB-minne, nån som sett det?

Imorrn ska det fixas pass!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0