ljuvliga lördag

Dagen började med att möta upp Linnéa och Sara på Törners för en fika, dom mådde lite illa påstod dom. Det gjorde inte jag...förrän jag hade varit på stan ett tag..kan det ha varit så att jag var onykter när jag vaknade och sen nyktrade till och blev bakis på etermiddan? Det vet man inte riktigt, men sen gick vi alla hem och sov lite för att sen gå till Ann-Mari o Daniel för en mysig grillförfest innan sista natten med yran!!

   
Linnéa startade upp grillarna, dom funkade helt perfekt. Det lite roliga här var att dom andras grillar inte fungerad, alls, och dom var dyrare. Blev ingen bild på det lilla misslyckandet men det var rätt roligt ändå!
 
försök till grillning...
  
The Gang, Jag o Felischa, Sara o Linnéa
  
Hanna o Staffan, Ann-Mari o Daniel.
Vill här också he en eloge till Staffan som med stor auktoritet och mkt pondus fick dom små barnen (typ 18-åringar) som satt bredvid oss o festade att plocka upp efter sig. Nedskräpning är inget vi tolererar! Bra där!

 
Sen skulle vi bege oss ner mot området där winnerbäck väntade på oss, men först sa vi hej till en tant som var ute o gick med sin katt. Vi tyckte hon hade en fin katt och hon tyckte vi had en fin hund. (Liza var med alltså..)
   
Sen var det då dags, WINNERBÄCK, denna underbara, fantastiska, geniala låtskrivare, ja han var helt grym, han sopade mattan med alla andra som nånsin uppträttpå yran..! 2 timmar var alldeles förkort tid att se o lyssna! Vilken man o artist han är!
  
Hela konserten var fantastisk, under låten "ingen soldat" var hans bakgrundskör som visades på skärmen jätterolig touch till hans spelning. Vem kommer på sånt? Ja, till er som inte var där kan jag bara säga, synd om er för det var helt underbart!

Vi hade tänkt se Hoffmaestro också, men man lämnar inte Lasse för att gå till badhusparken o lyssna på dom och jag grät inte över det eftersom jag redan sett dom en gång i år..

  
Nästa stora grej som vi väntade på var såklart Evert och talet. Mina små sörlänningar fick känna på den äkta jämtländska patriotiska känslan. Det är nåt speciellt, det är en skön stämning och man är som ett litet barn när man där vid kl 00.00 väntar för att se hur han tänker komma in på scenen i år..
   
Talet var som alltid roligt, bra, och jämtländskt. "Jamtland jamtland jämt o ständut.."

 
Direkt efter talet spelade tedybears, men vi såg i stort sett bara introt, sen gick vi ner o drack o dansade i K1 tältet istället!
   
Där hade vi roligt minsann!
 
Det hade även Filip (Felischas lillebror)  skönare lirare får man ju fan leta efter....!
   
Hanna o Staffan hade matchande skor, hur söt får man bli? ;) Nej då, inte alls avundsjuk. Tycker om när det går bra för andra!
Det dansades o sjöng, o Sara vart raggad på, på ett mkt märkligt sätt, undra om han fått napp med den raggningsreliken nånsin..ojoj..

   
sen blev det efterfest hemma hos Hanna, tack för det. 
  
Sen nån gång på morgonkvisten, var det runt 5 kanske? så begav vi oss hemåt.

helst hade jag gärna promenerat hem med denna mannen, japp det är oskar det. jag är kär.

Idag skulle vi ha fikat, men jag sov...till kl 15.30, det har nog aldrig hänt.. Så jag missade fikat, mkr tråkigt! För nu hann jag ju inte säga hejdå till linnéa josefin brandt. Så här kommer en hälsning till det lilla popcornet! Tack för i helgen och välkommen åter när du vill så kan vi yra utan yran :)

Och tack till alla som gjorde det här till den bästa yran nånsin!


Kommentarer
Postat av: sc

Jag säger bara - kan man vara annat än lycklig efter denna fantastiska yra? Schweinigt var det, känns som hela livet var ett disco hela helgen:) Bästa Winnerbäckspelningen jag varit på, bästa Presidenttalet jag någonsin hört;), härligt att traska hem i soluppgången efter yran-efterfesten o falaffeln:) "En gång till, en gång till..."

2010-08-01 @ 17:09:07
Postat av: Popcorn

Tack själv du! Det är popcornet känner sig lite som ett typiskt dagenefterpopcorn, alldeles för seeeeeg. Men grymt roligt var det! :D

2010-08-01 @ 17:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0