va? va? va?

Ok, igår vaknade jag av att mamma ringer o väcker mig för att fråga om jag ska med till åre o gå på höstmarknaden. Här börjar dagens första irritation, eftersom jag frågade mamma kvällen innan om dom skulle iväg men fick inget riktigt svar...så att hon då ringer o väcker mig o frågar om jag ska med... herregud. JA jag ska med men ni får vänta ett tag för jag måste ju kliva upp o.s.v.. jaja, iväg kom vi iaf till slut. Eller till slut, jag är väldigt snabb på morgon bara jag kommer igång ;)
Så iväg åkte vi, och jag säger bara herregud vad folk det var!!! Vart kom alla ifrån? Man kom ju inte fram, och parkering, hur hade åre tänkt egentligen? Tur att Johan bor i Åre så vi kunde ställa bilen utanför honom så vart det liiiite närmare iaf. (Sen att vi typ gick fel när vi skulle tillbaka till bilen, det är ju en annan sak..;) )
Det var alldeles för mkt folk så det var inte så jätteroligt egentligen, men kul med en utflykt som alltid. Fyndade en tröja (eller väst som mamma kallade det) på rea så jag är nöjd!!

Ja, hem kom vi också...och här fick jag en strålande idé. Jag och Guns skulle ut en vända på kvällen, men det var ju några timmar kvar dit så jag tänkte att jag hinner ju lugnt frosta av frysen o frysfacket.. Ja, frysen var ju inga problem, det var gjort på ett litet kick.. MEN frysfacket, OMG! Hur mkt is kan det egentligen bildas.. Jag kokade vatten för att tina bort all den här jävla isen, jag hackade med knivar hejvilt, att jag inte gjorde illa mig är fan ett under! Jag höll på att bli tokig, lr jag blev helt galen. svor på isen, svor på vattnet som var överallt, svor över ciderflaskan jag hade sönder så helt plötsligt hade jag även cidersörja att torka upp... Ja, efter mkt svärande o tinande o hackande så var det iaf klart. Så då var det dags att försöka fixa till mig själv inför utgång efter den här brottnignsmatchen med isen..

Sen kom Guns och Maria hit..och då börjar Guns skrämma upp mig att hennes kompis hade frostat av sitt frysfack o hackat med kniv hon också och på nåt sätt frisatt freoner...farligt och obra.. men jag tror inte att jag lyckades med det, för det hade ju bara satt pricken över i:et det!!
Ja, vi tog en cider hemma hos mig sen gick vi ner på bishop o chillade lite, mkt folk där. Träffade på Monika, trevligt, hon är snart inflyttad till stan!! TOKBRA!
Efter en cider där gick vi vidare till tria. Ja just det ja, jag är inne i nån konstig förkylning också, har världens retigaste rethosta men bara på mornar, kvällar och nätter...så jag satt mest och hostade..haha..
På tria blev det en cider till och lite folkspaning, blir alltid lika förvånad när man är på ett ställe där det är massa folk och det är väldigt få man faktiskt känner igen..
Men det roligaste var ändå när janne(?) och hans bror (?), Ted (?) kom och surrade med oss. Det var sjukt roligt. Fölingbröderna, jag hörde fan inte ett ord av vad dom sa..jag sa va konstant eller så fick Guns översätta, helt sjukt, men ändå roligt! Och ännu roligare var att innan dom kom så hade jag sagt att när jag är nykter och en full människa pratar med mig så fattar jag aldrig ett ord av vad dom säger, jag hör inte... och mkt riktigt, så är det..hahaha! Ja, dom var sköna lirare...får se om dom hänger där nästa helg också ;)
Det är faktiskt skönt att bara gå ut och ta det lugnt, inte supa sönder skallen, bara gå ut o se lite folk, nice!!

Ja, fick även ett samtal från USA igår, det var mkt oväntat men roligt!

Idag har jag bakdag, roligt o gott men det gjorde att jag missade en dag på brukshundsklubben med felischa o jenny, får ta det en annan gång. Varför är det alltid så mkt man vill göra men det finns alldeles för lite tid!?

living the dream


Kommentarer
Postat av: Guns

Tänk om nån kunde uppfinna så det stod en pratbubbla ovanför personens huvud när dom pratade, då skulle du inte ha detta problem! el så får du ha med mig som översättare, funkar ju det oxå!!! ;)

2010-10-05 @ 15:16:17
Postat av: Jenny

Så går det när man ska baka! :P

Du måste ändra storleken på texten, den är så liten eller så är det jag som börjar bli gammal och ser dåligt.. NÄE!

2010-10-08 @ 23:08:08
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0