efter botten kommer toppen

Har haft en lite slitsam o pissig tid. Men va fan, det som inte dödar, det härdar.
...och lite tårar gör faktiskt att det blir bättre, trodde det var en klyscha men det funkar!

Annars då? Jo, har som hängt på golfbanan hela 2 ggr nu, inte illa. Lr jo jag swingade mkt illa andra gången, måste alltså ha varit nybörjartur när jag golfade med felicia, så kanske inte blir nån golfare av mig ändå.. men man kan inte vara bäst på allt, får helt enkelt acceptera det!

Har också varit till trång, jag, sara, hanna och liza åkte ut o lagade mat hos jennie. Mkt mätta blev vi, och gott var det! Att efterrätten gick ner, det vet jag inte hur det gick till men så gick det. Också roligt att sara ringer o frågar om jag kan köra, och visst kan jag det. Så Hanna kommer upp till mig för att vi sen ska åka vidare för att hämta upp sara o handla o.s.v.. Och vad har då hanna med sig? Vin.. NU förstod jag varför sara ville att jag skulle köra...haha! ;)

Annars har jag jobbat på som vanligt, hållit reda på mr.P, hahaha! skön snubbe den här mr.P alltså!!

Ja just det ja, lägenhetssökandet går inte alls bra. Tittade på en som jag verkligen kunde tänka mig bo i men nej den fick jag inte. Kollade på en annan här i veckan men nej, den vill jag inte ha, den var ful o inte alls nåt för mig :( Så om nån vet om en tvåa som blir ledig typ nu, hör av er!! Är så less på mitt lilla krypin nu!

Min personliga lärare inom anestesi (och mkt mkt mer!), Felicia har nu gett mig massa material att läsa! Helt underbart snällt att leta upp allt detta till mig, nu ska jag bli bäst! ;) Lr nä, det kan jag inte bli, för det är Felicia, jag kan bli näst bäst!

Ikväll har jag vandrat runt lite med Guns. Och jag har även fått besök av Iza och Myra, dom ska bo hos mig ca en vecka nu medan ann-marie är i frankrike.. om jag är avundsjuk? näe.. :p
Men det är roligt att ha lite sällskap här hemma iaf!

Imorgon är det fredag och det innebär att det är helg, som jag har längtat! ska sova o bara ta det piano o ha det bra. Det är iaf planen nu, MEN jag är inte den som är den, så kom med förslag så är jag med!

Kram på er!

golflektion med felischa

Gårdagen vart nåt sorts antiklimax, istället för supfull med Johan så blev det lugn och sen middag på Lilla Siam med Sara. Det var mkt bra, lättade hjärtat lite för henne, men så var tårarna på väg, då blev det för jobbigt så då bytte vi samtalsämne. Men det blev ju ändå rätt tydligt vart skon klämmer som mest om man säger så. Och jag har börjat tagit tag i det idag.

På tal om dagen så har jag haft en heldag med Felischa, vi började med en promenad och lite häng i badhusparken, sjukt härligt väder. Sen en fika på törners där även hennes bror dök upp i snygga jeansjackan. Därifrån gick vi hem till henne, hämtade golfklubborna och åkte till rangen på frösön och slog lite bollar. Och antigen så är ju F en fantastisk golflärare eller så är jag en naturbegåvning ;) Det var iaf jätte roligt och det gick ändå hyfsat bra!!!

Tack för en super härlig dag!

Lördag lördag lördag

Började dagen med att kliva upp o tvätta lite, bra gjort tycker jag! Sen gjorde jag lite frukost på sängen, sådär lördagsmysigt..haha.
Sen chillade jag lite innan en schöööning kom förbi på en snabbkaffe, roligt, var ju inte igår, får se hur länge det dröjer till nästa kaffe. ;)

Sen var det ju som meningen då att jag o Hansson skulle ut ikväll och svira som bara faan, men nejdå, då har han gått o blivit sjuk och tror visst att det är nån sort ursäkt.. karlar när dom blir sjuka, OMG! Så då sket sig ju den planen, har försökt med alla jag känner känns det som för att nåt ska hända. Men när jag trodde loppet var kört så får jag svar, Sara, dig kan man ju lite på i ur o skur! Så trots att hon jobbar i helgen vilket även Hanna gör så ska vi ut o äta middag och drick en cider eller två. Blir ju ingen rekordfylla men bra mycket roligare än att sitta ensam en lördagkväll.. hur var det nu, är det därför man har pojkvän? Vem vet.. ;)
Är också lite roligt att tillsammans så täcker Sara, jag och Hanna upp en rätt stor del av branchen här i stan då vi alla är på olika ställen, ja du förstår..roligt är det iaf!
Så kvällen är räddad och jag är glad! Var inte igår..!

Imorrn kanske jag ska ta hand om "husdjuren", kan dom inte bara försvinna!

Ligger nu femma på en ny lägenhet, kommer ju få se den då iaf, men hur stor chans är det att man får den då, fick inte den jag låg trea på och nu hamnade jag ju ytterligare två snäpp ner. Men kul då! Nej!!

skål. imorgon är en ny dag, men det behöver vi inte fundera så mkt på nu!
Living the dream ;)

dags att rycka upp sig

Har varit så off den senaste tiden, på dåligt humör och lättretligt, känslig, nära till gråten lite för ofta för att vara normalt, arg och det mest på mig själv... känns hela tiden som att det är nånting som är fel på nåt konstigt sätt. Men om jag fortsätter skylla det hela på hösten så går det säkert över...till vintern lr nåt..

Jobbet går bra, har väl inte riktigt hittat "min plats" sådär solklart ännu, inte på samma sätt som jag hade "där borta". Men även på Ejra så har jag fått titeln datahacker och den som har koll på att röntgen fungerar o så.. Och det är ju såklart skitkul för jag gillar verkligen röntgen, skulle vilja ha riktig utbildning på det hela bara så att jag faktiskt och egentligen vet vad det är jag sysslar med...som allting annat på jobbet..
Sen har jag sjukt roligt på jobbet, mest tackvare Patric, en riktig skön lirare det om jag får säga det själv, och Sara såklart, våran trio är ju oslagbar ;)

Fick också idag vet att jag inte fick den lägenhet jag stod på kö till..*suck*. Vill flytta till en större lägenhet NU! (lr ja egentligen vill jag ju flytta härifrån men som läget är nu så blir jag nog kvar ett tag till)
Min lilla lilla lägenhet blir fan bara mindre o mindre för varje dag! L E S S !
Och igår var ju en helt underbar dag då jag såg att jag har mina små husdjur kvar i garderoben, så på söndag blir det till att bakis-städa en hel del! Roligt? Nej.
Står nu i kö till ännu en lägenhet..men hamnade på sjätte plats på den än så länge så...Nej.

Imorrn är det för övrigt öppet hus på jobbet på em, roligt. Ja kanske det, lr jo det blir det nog, hoppas få se några välbekanta ansikten så bir det alldeles säkert roligt. Ska lära alla djurägare allt jag kan....

Sen på lördag så ska jag o Herr. Hansson ut o svira. Som han uttryckte det "Bli fulla som nejlikor och fulragga som faaan!" Låter som en helt underbara lördag om jag får säga det själv!!
Ses vi där ute lr?? ;)

sollefteå

Har varit i Sollefteå i helgen. Varför? Ja det kan man ju egentligen undra, men nu är det så att min fina Lena med familj har valt att bosätta sig där så då är det ju bara att åka dit för att få umgås lite!! :) så i fredags så tog jag och Mimmi oss en biltur i regnet. Märkligt väder, antingen inget regn eller massa regn, hela vägen.

efter ca två timmars bilfärd anländer så målet på höger sida (japp GPS:en var med). Lena och Agnes möter mig i dörren, så roligt att se dom igen!
Vi har under helgen ätit, dansat, målat, gått på stan i sollefteå, myst, lekt m.m Det har varit en underbar helg, bilder kommer senare.

Saknar dom här hemma i ösd..min fina vackra Lena, underbara ungen Agnes och blyga timida Henrik ;)
Henrik som för övrigt verkar oerhört avundsjuk på min blogg, han ville få det att framstå som att det var lite löjligt med att blogga MEN det som det hela egentligen handlar om är ju att han är sjukt avundsjuk och skulle verkligen vilja ha en själv, avundsjuka går inte dölja :p

Blev dock en aning sur nu när jag kom hem då nån idiot till granne har gjort en jävligt konstig parkering som gör så att jag inte kommer in på min parkering..i d i o t !

vi ses

Härliga Helags

Som sagt så tillbringade vi två dagar på fjället i helgen! Det var underbart skönt, även om vädret var rätt varierande så var det superhärligt att andas frisk fjälluft, se fjällvärlden och verkligen uppskatta den. Vi har det så nära men ändå är iaf jag där alldeles för sällan!! så fint är det inte på så många ställen, vi tar det alldeles för mkt för givet!

Ja iaf så började vi vår färd på lördagmorgon, det var jag, sara o ann-marie som samlades hemma hos malin klockan nio på morgon. Även felicia skulle egentligen med men hon fick stanna hemma o ta det lugnt, vilket var trist, saknade henne där på fjället!
Vi delade upp den packning vi skulle dela på, vilket var vinet, det hälldes upp i diverse flaskor och packades jämt i våra ryggsäckar. Sen satte vi oss i bilen och begav oss. Vi fyra och två hundar, mila och liza var såklart med!!
Efter ca två timmars bilfärd var vi då framme i ljungdalen, vår utgångspunkt. Här började vi då år vandring upp på fjället!

inte bästa vädret att starta i men det var ändå helt okej för vi var på bra humör och vi var på g!!
Mila sprang som en tok hela tiden, att hon orkade! Vi såg fascinerat på när hon kuta o när hon ställde sig, gjorde hon iofs mest på lämmlar o småfåglar men häftigt att se en stående fågelhund in "action" :)

the gang in the blåst

När vi kom fram så såg man inte så mkt av själv fjällstationen förrän man var sådär alldeles vid knuten.. väl på plats så checkade vi in..på eriks kontor, väldigt schysst av honom. Inte helt dumt att vara kompis med stationschefens flickvän ;)

vinet packades upp och allt gott som vi burit lades upp på fat. Sämre kunde man ha det. Dom andra drog även iväg till bastun, men det är inte riktigt min grej så jag vilade en stund.
(Har även lite ont i armen och blåmärken på den..gjorde nån sorts vurpa när jag skulle klättra upp till överslafen, höll på att fara i golvet ordentligt men fick tag i kanten på nåt sätt..men slog mig ändå..ajaj!)
alltså, jag har inget emot tält, det kan vara riktigt mysigt men det kändes rätt bra att ha sängar o tak o.s.v..
Efter bastning och tupplur var det dags för middag. Och här visar dom att dom har humor..

..för vi hade ett bokat bord till oss..hahaha!! Efter det där så hette malin "Kapten Malin"

sen på söndag så gick vi en liten tur för att se fjällräv innan det var dags för hemgång. Och vi såg dom!! så söta o fina då!! Man ville bara klappa o ta hem dom..men det gick ju inte..

Mila o Malin, Ann-Marie och Sara. Underbara!

det är mkt fint där!

Vi gick, vi fotade, vi såg renar

Mila o Liza gjorde avtryck i fjällvärlden. Dom var överlyckliga hela tiden såg det ut som Härligt!
Det här med att skaffa hund (läs:rottweiler) börjar närma sig mer åt verklighets hållet än bara tanke hållet nu..herregud.. hahaha!

Vi såg regnbågen en hel del, vilket faktiskt var rätt häftigt. Jag hade som glömt bort att såna ens fanns!

tråkigt det är på fjället då...

Kapten Malins egensnidade kniv.

och ja, nog fasiken ska mina vandrarkängor vandra mera!

det var rapporteringen från fjällturen! tack för den Kapten Malin med besättning!

Nästa grej jag nu längtar efter är att jag i helgen ska åka till min älskade böna i Sollefteå!
Och såklart USA-resan som nu är bokad! 8/11-25/11!!

Imorrn väntar crossbanan med Cissi, ragga lite på nån crosskille medans hon hojar runt. Önska mig lycka till med det, haha!

nu blir det lite kvälls-tv innan det är dags för att sova igen!

kärlek till folket

Här var vi i helgen

bilden är från:

en redogörelse inklusive bilder kommer inom kort. kan iaf säga att härligt var det, mera fjäll till folket!

lägenhetsångest

Kan ju börja med att säga att Jannez avslutning på näset var jättekul...säkert för dom som var där.. För jag och Hansson kom inte så mkt längre än min soffa. Vi som fastnade där, men det var roligt det med, längesen jag fick skratta så mkt på en o samma kväll :) Blev en rätt sen kväll ändå, klockan 12 på natten började vi inse att vi nog inte skulle komma iväg till dansen så då blev det tv och the istället, mkt trivsamt! :)
Det roliga var också att det var i stort sett samma samtalsämne hela kvällen...relationer, manligt o kvinnligt, hur tjejer o killar raggar o.sv. os.v.. haha!

Nu ikväll har jag varit och tittat på en lägenhet..kändes mkt märkligt. Och jag är osäker, måste ringa ösd-bostäder imorgon och kolla hurvida man får tapetsera om, för gröna och gula tapeter känns inte riktigt som ett hem för mig..jag gillar svart..och vitt ;)
Och sen kändes det ju sjukt stort! Vad i allsindar ska jag med alla kvadratmetrar till? Och vad ska jag fylla två hela rum med? haha! Men samtidigt så vill jag ju bo större, vill kunna bjuda hem folk utan att dom får sitta på golvet. Men gillar min lägenhet, den är som mysig, jag har en bra parkering, tvättstugetider är inga som helst problem. Det vet jag ju inte riktigt hur det är med på det nya stället men där måste jag ju springa över till andra huset för att tvätta..jobbigt, men överkomligt iofs. Och parkering, det vet jag ju inte förrän jag har fått den typ. Ovisst.
Vad vill jag? Hur vill jag ha det? Varför så svårt? Vem är jag?

Varit en lite konstig dag på jobbet också, men jag vet heller inte varför.

För övrigt så börjar resan ta lite form nu tror jag, bjuder på min fina passbild här, frågan är om man blir insläppt i USA med den här bilden ;)

För övrigt ska jag göra bland det värsta jag vet imorgon. Jag ska till tandläkaren, hatar det, tårarna bara sprutar på mig, kan inte hjälpa det, kan inte hålla dom tillbaka..huvva!
Så ser du mig imorrn, ge mig en kram tack..

är jag en dam eller en herre?

Idag var jag o mamma till Lundhags i Järpen för att kolla om jag kunde hitta lite bra fjällkläder och det gjorde jag. Men som alltid så får jag kolla på herrsidan då alla byxor på damsidan alltid slutar vid knäna ungefär på mig, Detta är oerhört irriterande, ja jag är lång, men kan någon tillverka normala kläder för långa (och korta för den delen) människor! Herrbyxorna, (extralånga, för där fanns det såna strl t.o.m!!) är supersköna men dom sitter ju inte alls lika snyggt som dambyxor gör..men det kan jag väl leva med, iaf på såna fritidsbyxor. Men det är som lite trist. Men jag (läs: mamma köpte till mig) fick mig iaf ett par byxor, nöjd med det! Blev även en jacka, svindyr den med men fin som fan enligt mig. Även den på herravdelningen för hur är damstrl på jackor, jo väldigt väldigt korta i ärmarna, strl 44 kanske har rätt ärmlängd men då ser det ju ut som att jag ska ut o tälta i jackan..okul. Detta är ett I-landsproblem jag vet MEN det är ändå trist att aldrig kunna gå in i en affär o se ett par snygga byxor o prova dom, för det är verkligen ingen mening, alltid för kort!
Tur jag ändå är rätt rak och okvinnlig (haha) i kroppen så herrsidans kläder funkar..

Igår blev det bio, Inception var filmen som sågs. Jag gillade den, spännande, förvirrande och bara bra. Tycker filmer brukar vara så halvdåliga nu för tiden men den här kan jag rekommendera! :)

Ikväll blir det styrdäns på näset, Jannez, avslutning = tokmkt folk!! Men roligt ska det bli, har sjukt ont i knäna bara men det är sånt man får leva med!
Domherren Hansson kommer och plockar upp mig senare ikväll o sen så fär ma! Fullgrett!

"In vino veritas, in aqua sanitas"

stoltheten borta, förnedringer och ångesten infinner sig...

...men vet ni vad? Den bjuder jag på. Programmet "skivor på jobbet" var hos oss på Ejra i tisdags, hahaha! Vilket skämt, jag är ingen radioprofil och ingen modell.. två yrken att stryka från karriärslistan ;)
Vill man och vågar man kommer här en länk till programmet..jag var sist av alla att bli intervjuad..
jag säger bara OMG och ha ha ha ha ;)

(han som kom och intervjuade var också en mkt tråkig prick ska tilläggas...)

Idag har jag för övrigt haft Zixten med mig på jobbet, han har varit med på foton, var mkt duktig, hade honom lös i famnen utomhus omringad av massvis med hundar.. Sen tog vi profilbilder, så då fick han vara med på min. Och sen så tog jag blodprov på honom, hans lever och njurvärden var bara bra! Och sen fick han en spruta så han blev trött och mr.P fick ta bort tandsten på honom..gick finfint trots att han var lite vaken.. Men jag blev mkt nervös och rädd när mr.P visar mig, Zixten ha ju för fan en käkfraktur! Hur fick hand en? Hur länge har han haft den? Det kommer nog gå bra det där, han mår ju bra och äter obehindrat men rädd blev jag ändå..hönsmamma som jag är till honom..och som djurägare beter man sig plötsligt mkt annorlunda än som sköterska..
Mamma får ha koll på honom så han mår bra...