Härliga Helags

Som sagt så tillbringade vi två dagar på fjället i helgen! Det var underbart skönt, även om vädret var rätt varierande så var det superhärligt att andas frisk fjälluft, se fjällvärlden och verkligen uppskatta den. Vi har det så nära men ändå är iaf jag där alldeles för sällan!! så fint är det inte på så många ställen, vi tar det alldeles för mkt för givet!

Ja iaf så började vi vår färd på lördagmorgon, det var jag, sara o ann-marie som samlades hemma hos malin klockan nio på morgon. Även felicia skulle egentligen med men hon fick stanna hemma o ta det lugnt, vilket var trist, saknade henne där på fjället!
Vi delade upp den packning vi skulle dela på, vilket var vinet, det hälldes upp i diverse flaskor och packades jämt i våra ryggsäckar. Sen satte vi oss i bilen och begav oss. Vi fyra och två hundar, mila och liza var såklart med!!
Efter ca två timmars bilfärd var vi då framme i ljungdalen, vår utgångspunkt. Här började vi då år vandring upp på fjället!
    
inte bästa vädret att starta i men det var ändå helt okej för vi var på bra humör och vi var på g!!   
Mila sprang som en tok hela tiden, att hon orkade! Vi såg fascinerat på när hon kuta o när hon ställde sig, gjorde hon iofs mest på lämmlar o småfåglar men häftigt att se en stående fågelhund in "action" :)
   
the gang in the blåst
 
När vi kom fram så såg man inte så mkt av själv fjällstationen förrän man var sådär alldeles vid knuten.. väl på plats så checkade vi in..på eriks kontor, väldigt schysst av honom. Inte helt dumt att vara kompis med stationschefens flickvän ;)
 
vinet packades upp och allt gott som vi burit lades upp på fat. Sämre kunde man ha det. Dom andra drog även iväg till bastun, men det är inte riktigt min grej så jag vilade en stund.
(Har även lite ont i armen och blåmärken på den..gjorde nån sorts vurpa när jag skulle klättra upp till överslafen, höll på att fara i golvet ordentligt men fick tag i kanten på nåt sätt..men slog mig ändå..ajaj!)
alltså, jag har inget emot tält, det kan vara riktigt mysigt men det kändes rätt bra att ha sängar o tak o.s.v..
Efter bastning och tupplur var det dags för middag. Och här visar dom att dom har humor..

..för vi hade ett bokat bord till oss..hahaha!! Efter det där så hette malin "Kapten Malin"
    
sen på söndag så gick vi en liten tur för att se fjällräv innan det var dags för hemgång. Och vi såg dom!! så söta o fina då!! Man ville bara klappa o ta hem dom..men det gick ju inte..
   
Mila o Malin, Ann-Marie och Sara. Underbara!
 
det är mkt fint där!
  
Vi gick, vi fotade, vi såg renar
   
Mila o Liza gjorde avtryck i fjällvärlden. Dom var överlyckliga hela tiden såg det ut som Härligt!
Det här med att skaffa hund (läs:rottweiler) börjar närma sig mer åt verklighets hållet än bara tanke hållet nu..herregud.. hahaha!
  
Vi såg regnbågen en hel del, vilket faktiskt var rätt häftigt. Jag hade som glömt bort att såna ens fanns!
 
tråkigt det är på fjället då...

Kapten Malins egensnidade kniv.
 
och ja, nog fasiken ska mina vandrarkängor vandra mera!

det var rapporteringen från fjällturen! tack för den Kapten Malin med besättning!

Nästa grej jag nu längtar efter är att jag i helgen ska åka till min älskade böna i Sollefteå!
Och såklart USA-resan som nu är bokad! 8/11-25/11!!

Imorrn väntar crossbanan med Cissi, ragga lite på nån crosskille medans hon hojar runt. Önska mig lycka till med det, haha!

nu blir det lite kvälls-tv innan det är dags för att sova igen!

kärlek till folket


Kommentarer
Postat av: sc

sannerligen en fin tur - let's do it again sometimes:)

2010-09-16 @ 21:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0