efter påsken kommer fastan...lr hur var det nu?

Jag mår piss kan man säga. Har varit hemma i Lit över hela påskhelgen i stort sett och vad fick jag av det, jo en magsjuka. Antingen är det vinter-kräk-sjuka, för det har gått en sån vända på mammas jobb och det var hon som blev sjuk först, eller så är det nåt som vi ätit, men vad...För nu är alla, alltså, jag, mamma och Tommy dåliga. Jag böjade väl som känna av det redan på söndagkväll men inte så farligt, sen igår så mådde jag verkligen illa men inte så jag trodde jag skulle bli sjuk egentligen. Men oj oj..natten var inte rolig. Var väl upp runt tre för att kräkas första gången, ont i magen och kunde verkligen inte sova. Övervägde om jag skulle klara av att jobba men nej, insåg ganska snart att det inte skulle gå, och det verkar ju som vara smittsamt det här så bäst att stanna hemma så man inte smittar alla kollegorna. Och jag har ju mått piss hela dagen, klockan är snart 18 och jag har inte kommit ur pyjamasen än. Tog mig från sängen till soffan, har sovit av och till, kräkts lite, försökt äta, det enda som går ner är i stort sett frukt och avslagen cola. Mums.
Mr.P föreslog en dräktighetskoll men jag tror inte det brukar vara såhär smittsamt ;)

Och att sjukanmäla mig var ju precis vad min ekonomi behövde just nu, gjorde klart deklarationen igår och betalade in 7138 kronor till det där jävla skatteverket. Känner mig rikare än nånsin, verkligen. hade man inte ont i magen innan så fick man ju det av det där.

Sen bara allt annat som jag skulle göra i veckan, allt bara förstörs när man är sjuk. Hade gjort planer, folk jag skulle träffa, grejer jag skulle fixa, ta tag i forumgrejer, pappersgrejer.

Och framförallt så ville jag verkligen hjälpa och vara där för en av mina bästa vänner idag. ♥


Kommentarer
Postat av: sc

men du var där i tanken, och det är det som räknas :)

2011-04-26 @ 20:10:35
Postat av: Jenny

Ja vi får ta en vårtur! =) Fast snart! =)

2011-04-27 @ 18:37:15
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/
Postat av: eja

Men du... Du kanske ska lyssna på Mr. P... Vi pratade ju just om att det kunde vara smittsamt. Du såg ju hur det såg ut på Östersundsv. 40 B under påskhelgen. ;)

2011-04-28 @ 19:07:02
URL: http://erikao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0