diagnos:stress bättre än diagnos:"det är psykiskt"?

Det är frågan det. När jag har varit till doktorn för olika grejer, men framförallt för mina skakningar så har dom egentligen inte hittat nåt så då blev det visst mitt eget fel, det var psykiskt..
Och idag var jag då till tandläkaren (IGEN) för jag har haft konstigt ont och jag såg framför mig hur det skulle borras, dras och kronor skulle göras och pengar skulle flyga. Men dom tog nån rtg-bild men det var inget konstigt där, så började hon fråga mig massa saker.
Har du ofta huvudvärk. Svar ja.
Har du ont i huvudet när du vaknar? Svar ja.
Har du ont i käkarna? Svar ja.
Delar du sovrum med nån? haha :P
Är du stressad? Svar ja
Började stressen och tandvärken i ungefär samma tid. Svar ja.
Sover du dåligt? Svar ja.
Vaknar du på morgon men känner dig inte alls utvilad? Svar ja.
o.s.v..
Sen gjorde hon nåt som gjorde sjuuuuukt ont, tryckte på käk(?)musklerna. Det gjorde så jävla ont. Och det var visst ytterligare ett bevis på att det är nåt jag pysslar med under natten som gör att tänderna gör ont. Jag gnisslar tänder och spänner käken o annat dumt. Så en bettskena kanske? men kul då.
Diagnosen var i stort sett stressrelaterat.. nähä? var nån överraskad?

Och idag var vi en man kort på jobbet, då blir det mkt att göra kan man säga. Fast det är också rätt kul för då går det lixom undan och det är nåt att göra hela tiden! :)

chilla.


Kommentarer
Postat av: E

Du måste lugna dig lite. du är ju ute å ränner var dag!! Håll dig hemma och känn lugnet =)

2011-02-03 @ 20:35:19
Postat av: Jenny

Tagga ner! Starta eget med mig och Felicia ist;)

Baileyz fick en liten allergisk reaktion.... :S

2011-02-07 @ 22:55:11
URL: http://jenzanobaileyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0