Ligister i källaren!

Då var en ny vecka igång, tisdag idag, onsdag imorgon, så halvvägs snart dårå
Måndagen, vilket alltså var igår har jag som nästan glömt bort hur den var och vad som hände. Tror iaf att den slutade med att jag somnade i soffan. Hatar det, sen vaknar man och klockan är typ 2 och man inser att man nog måste gå o lägga sig för att sova lite..för man ska ju snart kliva upp. Och då blir man pigg medans man försöker göra sig klar för att sova.. helt vrickat det där.

Okej, ett litet sidospår här. Jag var precis ner till tvättstugan och där nere bor det ju några mysko människor. När jag kom hem från jobbet så skreks vääääldigt mkt från lägenheten där nere. Och nu, medan jag stod och hängde min tvätt och samtidigt hostade lungorna ur mig (har lite hosproblem just nu) så känner jag en doft..en rökig, lite sötaktig doft.. och när jag går ut därifrån så står det tre killar (sånadära hiphopare,, ligister) utanför och det ser ut som att dom står och smider några sorts planer, för det är ju det ligister gör. Och den ena springer sedan förbi mig och upp för trappen för då har hans (?) hund sprungit upp, så han springer och skriker efter sin förbannade hundjävel (hans ord!) i hela trapphuset. En jättefin hund, nån staff-aktigt. (såklart) Ja, det hela verkar så mysko, vems är hunden? vem skriker på vem? vem röker vad? Vem bor vart?
En aning obehagligt oxå för när det bråkades i lägenheten förut ikväll så var det väldigt hetskt och elakt.

Ja, så ikväll tvättar jag lite igen. Det är ju rätt så tråkigt om man säger så. Och dammtorkat lite, fan vad jag hatar damm. Det är ju som ett jävla ekorrhjul, går bara runt runt runt.. utrota dammet snälla nån!
Idag på jobbet var det mkt att göra, särskilt på em då vi var två sköterskor för lite, pr är sjuk och aö var på föreläsning.. Det var livat värre kan man säga..ojoj..

Och jag är inte helt frisk heller, har dragits med en sån jävla irriterande rethosta i typ en vecka nu. Det går ändå rätt bra på dagarna, fast det är ju inte så kul att sitta i telefon och hosta men ändå. Kvällarna och mornarna däremot, det är rent hemskt. Tror jag ska ta det där receptet ändå...

Imorrn hoppas jag på en middagsdejt med fina vänner för att säga hejdå till en av dom :( Och jag har fått i uppdrag att ordna efterrätt..måste säga att det är rätt vågat att ge mig nåt sånt uppdrag ändå ;)

Det har varit rätt kul på jobbet den senaste tiden, det har kommit in en hel del gamla bekanta, jätteroligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0