live a little

..that's what I wanna do..

Igårkväll var en supermysig kväll. Efter jobbet gick jag till Sara där det skulle vara middag. Nu var Sara en aning sen eftersom när man slutar klockan 16 betyder det ibland (oftast) att man slutar klockan 18, så dumt. En del personer HAR faktikst ett LIV utanför jobbets väggar.. så Sara var liiiite halvless men det vände vi snart. Jag och hon började laga mat och förrätt, tycker vi var mkt duktiga och supergott var det. Recept tack Sara, för även om jag var med ch lagade så betyder ju inte det att jag kommer ihåg ett dugg av vad vi gjorde.. Vi surrade på och tog nåt glas vin och lagade på. Sen dök Malin och Mila upp, efter det kom Jennie och ännu lite senare kom Ann-Marie. Sen åts det och surrades. Mkt mkt mkt trivsamt. Också mkt mkt mkt tråkigt att Ann-Marie ska flytta. Igår var troligen sista gången jag träffade henne på jättejättelänge. Men jag lovar, VI kommer att komma till varberg och hälsa på! Vi blir utan en mkt bra vän och ösd mister en jätteduktig veterinär!!
Det bästa med kvällen var ändå min efterrätt, den skulle man tagit bild på. Vi skar upp exotiska frukter i dippvänliga bitar. Sen hade jag tillagat en dipp av grädde, vit choklad och vaniljstång.. Det skulle iaf varit en dipp så alla fick en egen liten dippskål.. men jaa, man kan nog mer kalla det soppa.. blev lite lös.. haha. När man doppade fruken så var det inte direkt nån "dipp" som fastnade så man fick mest dricka den där dippen till. MEN det var gott ändå! Nästa middag blir i Malins hus! ;)



Det här har varit en rätt stressig jobbvecka, men så blir det ju när man är en-två man kort. Och när alla inte kan allt. Så är det bara. Ska bli sjukt skönt med helg kan jag säga. En dag kvar sen är vi där igen! Och imorrn är det däns på folkan med Jannez. Nån som ska med? Jag och Monika tänkte iaf gå dit, ska bli kul att få träffa henne lite igen också! Går alltid så lång tid mellan gångerna vi hörs o ses, hur svårt kan det vara lixom?!

shit, var lite rädd där ett tag. Stort OMFG hade det varit, men nu är det lugnt!


Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Blev nästan lite tårögd av att läsa detta fina inlägg. Saknar er och saknar de goda, goda middagarna med gott vin...

Kom, kom, kom till Varberg. Jag bor förvisso i en friggebod, men med lite tur har jag hunnit byta upp mig lagom till sommaren (annars finns det ju några från Ösd som har stuga i stan.. ;) )

KRAM!!!!!!

2011-03-08 @ 21:20:55
Postat av: Ann-Marie

Blir ju nästan tårögd när jag läser detta. Saknar er massor och saknar de goda, goda middagarna med gott vin...

Bara kom, kom, kom till Varberg. Jag bor förvisso i en froggebod, men med lite tur har jag hunnit byta upp mig lagom till sommaren (annars kanske ni får låna en stuga av några från Ösd... ;) )

Kram!!

2011-03-08 @ 21:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0