She's Got The Look..

...japp det har jag, and I'm not afraid to use it ;)

Hur har veckan varit? Uppochner som alltid.. aldrig riktigt nöjd. Är less på att konstant känna att nåt saknas lr att nåt är fel, vill känna lycka på riktigt nu. Min tur.

Iaf så var vi ut med jobbet i torsdags eftersom Carlsson ska sluta så hade vi en liten middag tillsammans. Det var jag, Carlsson, Ingrid, Patric, Malin och Isabell, det var jättetrevligt och mysigt. Blir alltid lite anti när dom typ har problem att få till nån sorts maträtt när man inte äter kött. Hade jag vetat det hade jag väl kunnat tagit med med en quornfilé hemifrån som dom fått tillaga. Det jag fick var jättegott men det var ju inget som fanns på menyn utan dom hittade på nåt..ja, jag vet inte jag. Vinet var gott, förrätten och efterrätte lika så. Snacka om att man var mätt när man kom hem och att plånboken var tom! haha!
Men det är så roligt att göra såna här saker och det är så roligt att kunna umgås lite utanför jobbets väggar och bara vara :) Jag är ju heller inte längre yngst i laget, Isabell är 21 vilket då är lite yngre än vad jag är men det känns bra, nån som är lite mer i min ålder trots allt, haha! Fast dom andra på jobbet är såna sköna lirare att åldern verkligen inte spelar någon som helst roll! ;)

 
Mysbelysning på brunkullan. Det är inte små menyer dom har där, herregud, man fick ju nästan ont i armarna av att hålla i den, haha!
Som sagt, mkt trivsam afton men mkt tråkigt att anledningen till kvällen var att säga adjöken till carlsson :'(

Sen kom fredan och vi jobbade på som vanligt på jobbet. Sen fick man lämna bygget och bege sig hemåt. Ringde upp Sara-Maria för att kolla när koncerten vi skulle på egentligen började, jag trodde ju det var vid kl 21-22 nånting men nejdå, den började kl 20! Trodde hon skämtade men ok, det var bara att knata hemåt, försöka fixa till sig och sen gå till Sara-Maria där det dracks vin och åt snacks och surrades. Sen begav sig jag Sara-Maria och Hanna mot folkets hus för där skulle vi tillsammans med stans alla fjortisar lyssna på och titta på Oskar Linnros. Och bra det var han, vi dansade, klappade och hoppade. Jag hörde typ inte ett ord av vad han sa när han pratad men vad gör väl det, när man ser ut som han så kan han få säga vad han vill och jag visslar ändå, haha! Det var lite tråkig publik, få som dansade men så var det mkt barn där oxå, herregud..det var väl därför det började så tidigt, för att barnen skulle gå o lägga sig sen.
Träffade oxå på Sara-Marias kollegor, roligt att äntligen få ansikten till namnen. Och det var oxå roligt att dom hade en bekant med sig som jag är bekant med, fast jag trodde inte det var han, för jag sa "han är jättelik ***** som kommer hemifrån men det kan det ju inte vara för han här pratar ju skånska" Men det hade han visst inte gjort (så varför trodde jag det?) så det visade sig att det var vem jag trodde att det var, hysteriskt roligt ;)

Vi blev inbjudna att fortsätta festa med dom, men vi gick som förbi taxin som dom skulle åka med och kände där att nej tack, vill inte umgås med typ 18-åringar resten av kvällen.. huvvaligen. Så vi gick tillbaka till Sara-Maria för lite mellanfest!


Är minsann lite kär. Han är inte lite fin. Han är oxå mkt kort men ändå ;) 

Mellanfesten, haha. Vi fortsatte dricka vinet och sen kom vi in på barnprogram som vi minns, kanske för att vi precis sett en massa barn på koncerten, vad vet jag. Men det blev en tripp längst memorylane kan man säga. Vi youtubade alla serier vi kunde komma på och sjöng med i alla sånger..det var jättekul! Kommer ni ihåg alla dom här? Vi tittade på huuuur många som helst! :)
  
"Fablernas värld" -simma lugnt!
Ika i rutan. (hon var ju mest läskig men ändå)
Bolibompa-introt som det ska vara!
 
Björnes Magasin med Robert Gustafsson, lovely!!
  
"ABC" den låten kan jag gå o nynna på lite då och då, haha!
"Sagostunden"-intro. minnen väcks!
"Kalles klätterträd."
 
"Luftens hjältar", "teenage ninja mutant turtles"

Och många mer, "Pingu" "Brum" "Bumbibjörnarna" "Från A till Ö" m.f.. så roligt att minnas!

Sen skulle vi gå ner på stan och gå ut.. en fredag. Vi har gjort det misstaget förr men trots det så bestämde vi oss för att prova. Så på g3 hamnade vi och jaa, det är samma som alltid. Fredagar är det bara kids ute, kids och wierdos! Vi dansade lite men sen nöjde vi oss med att sitta och titta på folk...herregud alltså hur folk är, haha! Då kom det fram en liten filur och tyckte jag skulle dansa (?) med honom för att det skulle få mig att vakna..haha! Jag avböjde snällt men bestämt!
Vi gav upp efter typ 40-60 min tror jag. Det var lite trist att det inte var mer att spana på för enligt Sara-Maria så kan jag det här med "blicken" så det skulle vi nu praktisera och undervisa i, haha! Men fanns verkligen inga försökskaniner på stället!
 Jag träffade på några gamla bekanta, det var roligt. Men kände också att vad det är sjukt hur olika man kan vara varann. Det var riktigt slående, vi skulle aldrig kunna umgås (har iofs aldirg riktigt gjort det heller). Troligen varför man är bekant med en del och vänner med andra, haha, vilken revolutionerande nyhet va? Det visste ni inte, att alla är olika och att man inte kan klicka med alla.. :p

Idag lördag var jag och Sara ner på stan, trotsade blåsten. Vi skulle strosa på stan, kika på kläder, lampor och annat. Och även fika och ha det mysigt..men precis innan vi skulle gå in för att fika så ringde hennes mobil..så hon fick åka in och jobba istället :( Tråkigt för våran fika/stan/mys-dag men så kan det bli. Sara är så himla bra på sitt jobb så inte så konstigt att hon blir inringd när det krisar lite, för det är du Sara! Bäst!

Så får väl se hur länge hon blir kvar, klockan är nu 15.16 så börjar tvivla att vi hinner med nån fika. Men det tar vi igen ikväll isåfall för tanken är att vi ska iväg och dansa lite.. på furan. Har ju lite svårt för det stället av någon anledning men jag ger det en chans till..you never know, ses vi där?

Med Kärlek.


Kommentarer
Postat av: sc

Joråsåatt, sammanfattning av mellanfest o kväll - check! Operation under pågående ledig dag - check! Vilostund i soffan inför kvällen - Check!



Snart snart kan man även grilla!



Simma lugnt:)

2011-03-05 @ 17:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0