en bra dag mitt i veckan

Igår var jag hundvakt till en "ny" stjärna. Cissis fina Isa fick vara med mig hela dagen. Först blev hon lämnad hos mig på jobbet och det var lite läskigt tyckte hon allt. Inte så kul att komma tillbaka till stället man blev opererad på sist man var där. Men hon lugnade sig och la sig till rätta i buren jag gjort iordning till henne. Sen var vi ut på lunchpromenad, då var det superhärligt ute. Och sen på lunchen så drog hon en rövare, hon tyckte nog det var lite tråkigt att sitta i buren då det var så mkt folk i rörelse runt omkring så då började hon gnälla lite och lyfte upp ena benet. Och man blir ju lite extra orolig när man är hundvakt åt nånannans hund så jag tog ut henne ur buren och kollade igenom benet, klämde och kände men ingenting och inte ett dugg halt var hon.. så hon gjorde nog bara en fuling för att hon inte ville sitta själv, haha!
Men sen då, vad hände med vädret på eftermiddagen? När vi skulle gå hem var det ju full jävla snöstorm, helt galet! Men hem kom vi, en aning blöta och frusna.. Varken jag eller Isa var särskilt intresserade av att gå ut på nån mer promenad.. så vi hängde i soffan.. det får hon nog inte göra hemma hos sig, haha ;)
 
Sen kom Cissi och innan dom åkte hem så hann vi med lite surr och lite klippning. Hon fixade till snaggen, så nu är den mucho kort igen. Skulle nog ha klippt resten lite oxå, får se om hon kan fixa det med nån annan gång då vi har mera tid. Idag har jag iaf köpt lite mera färg som jag ska slänga i, going mer red igen :)
Isa var iaf en supermysig hund att vara hundvakt åt!
Nästa vecka ska jag ha Niak hela veckan, dags att flytta saker på högre höjd än vad en boxer-svans når ;)

Idag känner jag mig som...tillfreds, kan inte riktigt förklara det. Hade en rätt bra dag på jobbet, inget speciellt så, men fick lite ordning på saker. Och som det ordningsfreak jag är så mår jag alltid liiiiite bättre då. haha.
Men förutom det så följde jag med pappa till farmor direkt efter jobbet. Och en hel bilfärd från stan till stugun utan större konstigheter, bråk, gnäll eller så mellan oss, det är framsteg det. Det var en bra och effektiv bilfärd, pratades mest mc..
Och jag har ju inte varit till farmor på jättelänge, just för att det inte känns så roligt när hon inte har känt igen mig, sagt fel namn till mig och man har sett i ögonen att det inte funnits nåt som visat att hon vet vem jag är. MEN idag, hon visste direkt. Jag var ju barnbarnet sa hon till alla, och hon visste mitt namn utan svårigheter och vi kunde prata och skoja. Kändes så himla bra!! sen visst hon säger samma sak sju gånger på raken och har inte koll på vad hon frågade för 2 sekunder sen men det spelar ingen roll! Idag var en av hennes bästa dagar! Kändes så himla sjukt bra och roligt!!  ♥farmor Maj♥

Imorgon är det torsdag, då blir det te hos sara. Det gillar vi!

-chilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0