men dålig helg dårå!!

I fredags efter jobbet, vilket var en rätt jobbig jobbdag, med lite sjukdomsbortfall i personalen blir det lätt så, men man överlever ju det med. Iaf så hade jag inga planer för den kvällen så när Sara kom med det eminenta (?) förslaget att jag fick komma till henne och äta lite mat och att vi sen skulle bege oss till Felischa för lite true blood så lät det som världens bästa idé! Och det var det!
God mat hos Sara, hon har typ gett mig mat flera ggr denna vecka..kanske dags att bjuda igen..fast det blir ju inte lika bra när jag ska laga.. :( Men jo, jag ska!! :)
Sen till Felischa där även Andreas och Jenny väntade ute i regnet. True blood blev det men oj så trött jag var (ovnaligt? nä!) så jag somnade väl litegrann där på slutet..eller om det var mitten..eller början.. ja jag sov genom större delen av det iaf, herregud, denna nya ålder satte sina spår direkt..
Så när jag kunde få skjuts hem av G så sa jag ja tack och sen var det hej sängen och godnatt!
Jo jag fick ju dessutom paket av mina fina vänner där innan jag somnade. En guidbok över london, kommer ju som väl till pass för oss alla tre snart ;) Och sen lite frystorkad mat, kåsa och en spork.. ja, vi gjorde en liten fjälltur idag så det var lite utrustning för den! Tack tack!!

Sen kom då lördagen och det sa rasp rasp i halsen när jag vaknade, så jajjemän, snart sjuk igen då, var väl bara en tidsfråga eftersom det är nåt som går på jobbet, suck!!
Men iaf, jag började dagen med att ta Mimmi på en liten shoppingrunda inför hennes nya kompis ;) Och sen drog jag hem till Lit där jag fick present av mamma, parfym, strumpor, presentkort och biobiljetter! Min mamma är mkt snäll med mig! :) Stannade där en liten stund och bara hängde med mamma och zixten.
Sen tillbaka till stan, supertrött så tog en liten powernap. Sen ringde Sara och det var dags att göra sig klar för kvällen. Det vankades knytkalas/fest hemma hos vaktisjohan och en hel drös med f.d kollegor från djursjukhuset. Och det var verkligen superroligt och vad fint han bodde! Roligt att träffa alla, särskilt sådär utanför jobbets gränser! Det sjöngs, surrades, dracks och grillades! sweeeeeeet säger jag om det!!

Så idag var det dags för en fjälltur för att fira min 26-årsdag! Jag, Sara, Felischa, Malin och Mila blev det tillslut, var nån mer från början men dom backade ur..mäh! ;) Så klockan tio imorse åkte vi, bort till dromliften, vandrade eller jag menar besteg liftbanan..den var brant! Mkt brant! Så upp gick vi, och gick och gick.. Kom lite regn då och då men det gjorde verkligen inget, det var superskönt ändå!! Var riktigt riktigt skönt!
Vi gick, vi stannade och fikade och sen gick vi ner, vilket oxå var brant..roligt var det!
Malin hade lite lektioner med mig om olika djurbajs som vi passerade, lite så "gissa bajset", jag var dålig, men nu kanske jag kan nåt mer iaf ;)
Finns mkt att säga om denna fjälltur men visar lite bilder vid ett senare tillfälle istället! Ska få lite bilder av Malin, hennes kamera är så mkt nyare än min så bilderna blir så sjukt mkt bättre!!

På hemvägen svängde vi in hos Jennie och Lowan i Trång och fick lite fika, jättegott och jätteroligt var det! Vi skojades lite med Lowan, jag tror han gillade oss. Och vi fick även klappa och titta på Jennies alla fina höns! Återigen, bilder kommer :) :)

Och var dagen slut här? Nej, nu åkte vi till Dille för att Felischa skulle få ge korven lite mat, och även honom fick vi klappa och titta på. Mkt djur och natur har det varit idag och det har varit en av dom bästa dagarna på länge, löööööv it!!

Nu hemma, har ätit lite, trött men nöjd! Imorgon är det måndag igen, en rätt spännande och intressant måndag kommer det nog bli..

För övrigt så kommer hon hem på tisdag! underbart! Då ska hon få ett namn oxå!
Men nu dras svångremmen åt riktigt hårt runt päningan vill jag lova!!


Kommentarer
Postat av: sc

Kan ju bara instämma i att det blev en schweinigt nice helg:) vi gör om det snart igen! Men mitt hår är eftersatt...;)

2011-05-29 @ 21:46:12
Postat av: eja

Vad härligt firande du haft! =) Vilken underbar dag med tema djur och natur också! Nu är vi på plats i Jämtland! En tom och städad lägenhet lämnade vi efter oss i Skövde. Nu bor vi i Lit så länge. Vi ses väl om inte allt för länge! =)

2011-05-30 @ 09:01:48
URL: http://erikao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0