litte ta våndera...

 Kära dagbok, är en månad sedan jag senast skrev..ja, jag har fått en del klagomål på att det uppdateras för lite här igen..så nu kommer en liten uppdatering...som handlar om saker som nu känns som att dom hände för väldigt längesedan..men så blir det...

Tänkte börja detta lilla inlägg att redogöra för den mest nervösa dag jag nånsin varit med om hittills i mitt 26-åriga liv. Datumet ar 1 September 2011 och jag hade uppkörning för motorcykel. Så här nervös var jag inte när det var bilkörkortet det hanflade om, benen var som gele, armarna skakade, huvudet strejkade och allt annat som kunde fungera fel gjorde det också. Herregud, att jag fick det där körkortet alltså, har aldrig kört så dåligt som jag gjorde då, på riktigt!
Iaf, börjad med att åka till körskolan till klockan 7.30 den morgonen, (ingen förutom chefen visste att jag skulle göra det här den här dagen..) Från körskolan upp till motorstadion tillsammans med en annan tjej som också skulle köra upp. På motorstadion fick vi träna lite på banorna i en timme typ, och kolla på dom andra två som också skulle köra upp, Vi var alltså fyra pers i min grupp, vilket är rätt lite, brukar ju vara 7-8 st, så det var skönt!
Ja iaf, den "uppvärmning" vi fick göra de där timmen gick sjukt dåligt, höll på att lägga ner hojen också, fantastiskt dåligt. Jättemärkligt, hur man bara kan sluta fungera normalt och hur man helt plätsligt inte kan göra det man gjort flera ggr förut!
Jag var nr 3 i turordningen, dom 2 före mig hade klarat bankörningen..nervös som fan gick jag ut till hojen, körde upp till förarprovsgubben, som för övrigt var en riktigt skön lirare som var avslappnad och rolig, men det hjälpte ju inte :p
Första jag skulle göra var säkerhetskontrollen, hjärnsläpp totalt. Men löste det tillslut iaf..haha. Känns som han var väldigt snäll med mig..och det sa jag till han också men det påstod han att han inte var, hmm.. ;) Sen skulle jag leda hojen, gjort en gång i hela mitt liv tidigare, fattar inte varför man skulle göra det, mkt lättare att sitta på..ja, det gick ju iaf. Nästa steg var krypkörningen, gick pissdåligt, bankade ner foten i marken, fan tänkte jag, nu är det kört. Men vi snackade lite, fick åka iväg och köra höghastighetsbanan (som är skitrolig!) och den gick fint, så efter det fick jag prova på krypkörningen igen, gick bättre men doppade ner tån i marken där igen, men det fick jag trots allt göra sa han.. men man blir så förbannad på sig själv när man verkligen vet att man kan göra det felfritt och när det verkligen gäller är man som sämst..fantastiskt dumt! Sist var det inbromsning i 70 och 90 km/h, det gick bra. Så summan av den lilla kardemumman, godkänd på manöverbanan, får fortsätta mt stadstrfikkörningen. Trodde inte det var sant! så lättad! (killen efter mig klarade inte banan så han fick inte fortsätta, så då var vi tre kvar inför sista momentet då) Jag var nr 3 i turordningen där också. Här kände jag att det var bra med en liten grupp, annars hade man fått vänta länge på sin tur!
Från motorstadion körde vi ner till trafikverket för att invänta våran tur för sista delen, och vad ser jag när jag kommer dit? Jo, jag jobbar ju som bekant mittemot trafikverket och mina kära kollegor förstod ju vad jag sysslade med när jag inte var på jobbet, så på plats utanför trafikverkets trappa sitter denna "lilla" banderoll...hahaha! Tur man har humor! Och tur förarprovsgubben hade humor..hans första fråga innan vi körde iväg var såklart hur jag kör bil egentligen? haha!



Vi kom iaf iväg och jag fick köra lite landsväg, lite enkelriktat och andra såna dära grejer, men här var jag inte nervös för seriöst, köra det kan jag, och trafikregler kan jag också ju! Men visst, gjorde ju några knäppa grejer och trodde körkortet var kört så att säga..men efter ca 30 min ute i trafik körde vi tillbaka till trafikverket och där säger han bara att körprovet är godkänt, ditt körkort kommer att tillverkas..bla bla bla.. trodde inte mina öron! Jag hade fått mitt mc-kort! weeeee!
en grej att bocka av från min "innan jag fyller 30 lista" ;)

Ja, det är väl lite av det stora som hänt, och som jag tjatar om, men jag är så glad över detta körkort! Trots det så har jag kört ytterst lite på den här månaden, men nu FÅR och KAN jag närjag vill ;)

Få se, what else...har varit en del i fjällen, jag, Sara, Mikaela, Felischa och Hanna och vovvarna Chloe och Simpson gick Jämtlandstriangeln (storulvån-sylarna-blå hammarn) för ett tag sen, sjukt härligt var det! Riktig lyxtur med trerättersmiddag när vi kom fram till blåhammarn..och dusch och grejer, bodde på fjällstationerna.. inget trangia och pulvermos här inte :)
   
 
Härlig tur med härligt gäng!!

Förra helgen gjorde jag, Sara och Mikaela en liten fjälltur (dagstur) till, gick till pyramiderna i vålådalen. Och såklart lite dogs med, Chloe, Grappa och Isa som jag var hundvakt åt. Jättehälrigt väder, fantastisk natur..kan man annat än älska fjällvärlden??
  
 
Mera sånt här ska det bli!! :D

Och herregud, var på "Klungan" när dom var till stan för nån vecka sen..jag, Gustav, Sara, Felischa och Raffe. Men fy fan vad dom är roliga, helt sjukt roliga! Hade kunnat se hur mkt som helst till!! Tur man kan youtuba lite klipp, fantastisk humor är det!!
Och snart (28 oktober) kommer ju "Småstadsliv" till stan, det ska vi också på, u n d e r b a r t ! hahahaha!!
Inte sett nåt av det? Men youtuba då för guds skull!! ;)

Annars är det väl som rätt lugge, jobbar och står i. Är ju snart dags för flytten..gaaah, men det kommer bli skitbra när det är klart, det tror jag verkligen! Och snart ska jag åka på min kurs också..flyga till arlanda själv, åka buss till knivsta själv...vara där i tre dagar själv.. åka hem samma väg själv... Ja, risken för att jag villar bort mig finns ju..haha ;)

Jo, står just nu i kö för en tvåa på biblioteksgatan, plats 2 av dryga 400 sökande..så vi kommer ju säkerligen få kika på den iaf! Jag hoppas den är fin och känns bra..för nu är det dags för nåt större, även om jag gillar min mysiga lilla etta så är den alldeles för liten!! Och min soffa har brakat ihop, så här sitter man i stort sett på golvet..och inga tv-kanaler har jag för boxern är trasig, och bilen...fläkten är paj och ljuddämparn har ett stort hål... mkt som måste fixas nu..oj oj.. Men tur man får hjälp ;)

Jo, igår var jag på däns igen. Dansweekend på folkan den här helgen. Var där med Sara A, först var vi hemma hos henne och hade en romantisk middag och sen for vi iväg. Rätt skoj var det, mkt mkt folk. Dansade en del, men sen när vinlulligheten började avta så kände man ju att man blev lite irriterad på allt puttande från alla hela tiden, så när klockan var runt ett lullade jag istället iväg hemåt.
Och imorse sov jag till klockan halv tolv, gud så skönt det var!! Sen nu har jag blivit med hund tills imorgon em. Ingrid kom och lämnade "lilla" Knas idag, han är ca 6 månader, jättefin och snäll, vi har varit ute och gått i det superhärliga höstvädret tillsammans med Maria och Zeke nyss. Så nu ligger Knas och vilar lite medan jag bloggar, bra deal :)

"kom arbetslut och träng dig på, här ska du motstånd möta
"
-solan gundersen


Kommentarer
Postat av: Erika

Kul med uppdateringar här! =) Ses i eftermiddag! Kram

2011-10-05 @ 14:18:40
URL: http://erikao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0