snö i massor!

Det är sjuuukt mkt snö nu! Härliga vintern är på plats kan man verkligen säga!

Och det fick vi verkligen känna på när vi var till Felischa för att kika på lite trueblood.. Jag och Sara tog Mimmi ut till önsjön. Redan när vi körde fast för att komma IN i carporten och Felischa fick komma ut och gräva fram oss så kunde man ju där ana att hemfärden skulle bli ett äventyr ;)
Och det blev det, eftersom det snöade konstans HELA kvällen..så vid 22 tiden när vi skulle bege oss iväg fick vi börja med att planera färden från carporten upp över uppfarten och ut på vägen.. Skottade bort massa snö så att jag skulle kunna backa ut med ett schwung för att få fronten åt rätt håll. Ja den biten gick ju faktiskt rätt så bra, vi hade skottat en bra väg.. Men sen, när stackars låga GTI Mimmi skulle börja klavra sig upp genom decimeter lagret snön, då gick det tungt. Vi körde fast, fick skotta, backa, ta om, putta på..och så höll vi på ett bra tag..jag satt iofs mest kvar i bilen och sjön "mitt i ett äventyr..." medan Sara och Felischa skottade. lat? jag? näe..
Till slut kom vi upp på vägen, jag fortsatte rulla, vinkade hejdå till Felischa och Sara fick hoppa in i farten för här stanas inget mera.
Med dålig sikt, taskigt väglag så begedde vi oss hemåt. På vägen dök det såklart upp rådjur, dom tutade vi bort.. Saras kommentar "bara kör, dom flyttar på sig.." hahaha!
Och sen när jag lämnat av Sara och skulle hem till mig så får jag ett "ungomdsgäng" (ja jag inser hur gammal den kommentaren får mig att låta..) rakt framför mig som lugnt spatserar på vägen mitt i snön.. jag tutar på dom, flyttar dom sig? ja, jättesakta, jag tutar och rullar förbi dom med centimetersmarginaler..hahaha! Dom såg lite arga ut..kids alltså :P
Ja, vi kom hem iaf, en liten erfarenhet rikare!

Sen dess har det ju i stort sett bara fortsatt snöa, det är galet mkt snö!

Idag har jag varit ute och åkt längdskidor för första gången på typ 10 år säkert. Jag och Sara åkte 8 km "spåret" vid svartsjöarna. Det var jättehärligt, en aning ovant, balans? teknik? vad är det, haha! Och sen var det ju inga spår dragna så det var lite svåråkt men superhärligt och jättefint! Mera skidåkning kommer det garanterat bli den här vintern! underbart!

Ja, vad mer? Jo, igår var det trettondagsdansen i Häggenås. Jag, Sara och Gustav åkte dit. Det var mkt trivsamt, men jag tycker verkligen att ständutt blakk som spelar i pausen spelar för länge. Pausen är för lång, blir som tradigt, dom har ju fan haft samma reportoar sedan 1997. Ja, det funkar att stå och hoppa till när man är aspackad, och det är väl lite det dom lever på skulle jag tro..men men, summa sumarum, dansen var rolig :

Och på tisdag, då åker jag på kurs, tillsammans med Linn och lite folk från djursjukhset. Ska bli jätteroligt! Anestesiologi steg 2, i sigtuna. Flyger hem igen på fredag den trettonde..ojoj.. ;)


Puss på er i snön!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0