dan före dan före...

...dopparedan! Det är lixom julafton i övermorgon, crazy bananas är det! Fast iofs är inte julen vad den en gång var även om det nu är lite roligare igen då fasters favoriter finns med och firar! Barnen gör att jag blir barn  på nytt och det gillar jag :)

Jobb jobb och jobb som väntar, jobbar heldag imorrn med, då är det bara jag, mr.P och Boström, blir nog en lugn dag skulle jag tro..hoppas det iaf!

OMG! Fan vad kallt det är ute, det är ju helt sinnessjukt! Nu när jag kom hem från jobbet efter min make skjutsat hem mig så började jag gräva fram stackars Mimmi från det berg av snö som legat ovanpå henne hur länge som helst.. Sen startade jag henne och med en viss motvilja så kom hon igång och jag kunde backa ut från min parkering för att skotta den... Sen tillbaka med henne och i med motorvärmaren och kupevärmaren..är lite osäker om motorvärmaren fungerar men men..
Jag hade ju som tänkt ta bilen till jobbet imorrn, får se hur det går.. hon låter som bekant inte så pigg längre.. (fattar ni, Mimmi Pigg, haha ) Men tänkte oxå ställa henne i garaget hemma i Lit så hon får vila upp sig "inomhus"... Har inte råd att hon ska kollapsa nu!! :(

Fick oxå en rolig inbjudan på posten idag, Det är visst 10 år sen jag gick ut högstadiet och det är dags för återträff..tack för den påminnelsen om hur gammal man börjar bli..! gaaaah!
Om jag ska gå? Vet inte...

En annan "rolig" sak var att jag idag såg det nya avtalet mellan kommunal och SLA (heter det så?) ja, iaf det är vårat löneavtal.. Och det nya avtalet innebar att dom tagit bort den nivå jag låg på nu så då får man istället backa ett steg, så jag skulle ha gått ner i lön..kul!? Som tur är så får jag istället stå kvar på samma lön..men jag ville ju få en höjning.. fick en sänkning...som blev till ett döläge.. tack kommunal!

Jaja, nu är vi inte bittra för nu är det snart jul! wihoooo!


Kommentarer
Postat av: sc

be-lä! Högre löner åt folket (speciellt dig o mig;))

2010-12-22 @ 18:39:48
Postat av: Anonym

Stackars mimmi pigg!! ;)

Men va? tagit bort? hur kan man göra det? jag vill oxå se det där avtalet! Jag lär väl backa två steg eller nåt!! =(

2010-12-22 @ 22:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0