festival eftersnack


Festivalen var hur bra som helst, så mkt bra musik, mkt roliga människor att titta på och bara så underbart att vara nån annanstans!! Fler festivaler o fler minisemestrat röstar jag för, LÄTT!! Nån som vill åka med? ;)

  
  
Torsdagen (som vi först inte hade nån biljett till, herrgud, hur tänkte vi där? Det hela blev mkt dyrare än vad vi tänkt men vi var ju bara tvugna att g på torsdagen oxå!!) iaf, torsdagen började vi med lite Hoffmaestro, dom var helt och då menar jag h e l t galna på scenen. Och om fick alla i publiken att springa vänster o sen springa höger o sen vänster igen, skitkul!! Ane Brun som jag ville se missade vi då vi inte fattade festivalområdet så vi hittade inte rätt scen..ovanligt för mig va? Så torsdagen fortsatte med en annan favorit, Melissa Horn, lika bra o fint som alltid. Hörde även lite av Alice in Chains, såg dom inte men hörde iaf... 

    

Sen fortsatte denna festivalkväll med babian som var galet bra, nya idoler till mig kanske? 


    

Sen smällde det när Robyns spelning började, kan man sga bra? Nej tror man måste hitta nåt annat superlativ, BRA var det :) 



Men var kvällen slut där? Näe, då fickman knata till nästa scen för där var Kent, underbara Kent. Tänkte köpa en liten Kent-souvenir men det blev inte, får se om det blir på yran istället då..

Sen gick vi hem o sov efter ca 12 timmar på benen, min rygg? Ja ni som känner mig förstår att den var helt av i stort sett och varje steg hem kändes som, hur ska man förklara det, en kniv som sticks in o vrids om gång på gång på gång, men det gjorde inget för det var lugnt värt det!!



   

Fredagen började vi med en liten solpaus med katten Pricken för att sen gå till festivalområdet igen för nu var det Lily Allen som startade upp kvällen, bra start var det.

  
Vidare till Hardcore Superstar, love it!! Hade hoppats på att få höra Liberation live men den missade vi för vi var ju tvugna dra vidare innan dom spelat eftersom The Hives nu befann sig på en scen en liten promenad bort så dict gick vi...

 
Snyggot i The Hives där då, kär? jag?...inte då ;)


  
Sen lite hårdrock med Katatonia som förvånade mig, gillade dom skarpt, fattar inte riktigt grejen med att heagbanga och ha håret för ansiktet under hela hela koncerten men what ever rocks your boat lixom. Musiken var iaf mkt mkt bra! Sen satt vi på en gräsplätt i väntan på The Ark och såg Europe på storskärm, ja, det var "The Final Countdown" som var hans avslutningsnr, men roligt var det o hela borlänge sjöng med, haha! Och vissa tog en liten tupplur med den skönaste huvudkudde jag nånsin sett...

  
Sen kom shownissarna i The Ark, haha. Bra o roliga o några klädbyten gjorde Ola, underhållande :)
Och då traskade vi hemåt igen då o jajjemän, ryggen var som inte med men fortfarande värt det!!

  
Då var vi inne på lördagen då, sista festivalkvällen, lite mör i kroppen men på't igen bara. Blev faktiskt en mkt nykter festival, vi satsade på att få se o höra mkt musik istället, gillade det konceptet faktiskt!! Iaf så började vi lördan med att sitta lite i solen o lyssna på DLK och sen på Johnossi, bra musik men lite småtråkig på scen dock..

   
Amanda Jensen befann sig i borlänge, skön röst den tjejen har. Fipplade på lite mkt på scen med mikrofontrassel som lite så störde uppträdandet men sweet music är det!

  
Men nu jävlar smällde det ordentligt när Mando Diao spelade, på hemmaplan. Folk var galna och dom var galet bra. Vi stod väldigt långt bak då hela borlänge redan hade ställt upp sig när vi kom dit, men hörde dom gjorde man ju ändå och ja dom är underbara!

 
Markus Krunegård, skön musik men liiiite tråkig på scenen han med men gillar texterna!

  
John Fogerty, här var medelåldern högre i pubilken så då ökade även fyllan, helt ärligt! haha! Men skön lirare det där då. Gustaf ringde sin pappa under koncerten o gjorde han avundsjuk, jag ringde Tommy o spelade in ett meddelande till honom Fogerty live i borlänge, tur han har en snäll styvdotter! :)

   

Festivalens absolut bäste uppträdande var utan tvekan Jay-Z. Jag är absolut inget galen fan av honom men fan vilken sjukt bra show, bra musik, härlig stämning. Helt helt underbart! Han är utan tvekan en ödmjuk o jättefin människa, det tror jag verkligen! Och ja, det var väldigt mkt folk där, kolla bilden på publikhavet som dom visade på storbildsdkärmen! Han tog upp två personer som fick sjunga med honom oxå, galet!! Flera såna koncerter tack!! Blev så glad o på bra humör av den sista koncerten på hela helgen!!

Jaa, o sen på söndagen så packade vi ihop o åkte på kupolen o köpte en present till Perra o Camilla som tack för att vi fick bo hos dom och sen till Gustafs mormor o morfar för att få lite lunch. sen körde vi hem, jag sov halva vägen o körda andra halvan..tur jag inte gjorde båda samtidigt iaf ;)

Ja, det var väl som det hela..typ. Träffade på i stort sett en enda jag kände där nere, eliN var där. Det var kul att se henne, blev lite förvånad när nån plötsligt skriker Hannah Sandström...haha!

NU längtar jag verkligen till YRAN det ska bli tre dagar av galna roligheter, är ni med??
(och stråket då såklart, inte att glömma, vi börjar väl med det då.. ;) )

Puss & Kram & Peace & Love

P.S Solen var gassande varm under hela helgen men brände jag mig som jag alltid gör när det är sol? Svaret är nej för att för en gångs skull i mitt lilla liv så kom jag ihåg att ha med solskyddsfaktor och faktiskt använda den, är så stolt över det att jag måste få berätta, haha! D.S


Kommentarer
Postat av: sc

Avis... ni verkar ha haft det sjukt bra - ladda för yran nu, det gör jag;)

2010-07-13 @ 22:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0