fikabesök = fullt hus

Det är när jag har folk på besök som jag inser att min lägenhet är rätt liten. Det fungerar ju som bra när det bara är jag.. men som nu ikväll när Johnny, Johan, Marina och Åke kom på besök för lite fika så finns det få sittplatser..(Maria o Pether skulle ju oxå komma men dom hade visst nåt viktigare för sig.. :P. undrar vart jag hade placerat dom isåfall...?) dags att hitta en större lägenhet, letade på nätet efter tvåor idag men det finns ju inga :( Fast det är ju trevligt att folk kommer på besök ändå!! Det var roligt att dom (ni) ville titta förbi!
Och det går ju bra när det "bara" är fika som står på menyn men att bjuda över folk på middag, det finns lixom inte, eller jo om det är ok att sitta på golvet..lr att sitta som en liten krok vid soffbordet. Jag vill ha ett riktigt kök, för jäklar vad jag skulle bjuda på middag då.. ;)

Iaf, kvällen var rolig. Kul att se dom igen, Johnny är ju normalt sett skåning nu för tiden, Johan är en hökbäckare, o Marina och Åke är dalmasar. Så kul att man kan ses när alla är samlade.

Det var också mkt roligt igår, då jag fikade med Linnéa på Paus, helt folktomt var det där, det var förvånande... Iaf, så var det min födelsedagspresent till henne, jag bjöd på fika plus att hon fick ett armband. Helt otroligt att hon är 18 nu, jag själv är ju max 22..hur går det ihop när jag alltid varit sju år äldre?? det, det vet man inte.

Det är som lite lustigt det här med åldrar, ju äldre man blir desto mindre gör åldersskillnad..för om man tänker så här, när hon var 7 var jag alltså 14, STOR skillnad. Nu när hon är 18 och jag är 22+ så känns den skillnaden mkt mkt mindre. Nu kan man som umgås med både dom som är 18 och lika gärna dom som är 35-40 och t.o.m äldre, ja jag tycker det är jätteroligt o lustigt iaf :)

Dags att sova nu. Imorgon är en ny dag på arbetet, känns som fm imorrn kan bli lite snurrig..får väl se.

Over and Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0