helgen som gått såg ut lite så här...

Fredagen hade jag först funderingar på att åka på styrdäns då det verkligen var evigheeeeter sen jag var på det så jag har nog glömt bort hur det går till.
Men så blidde det inte. Istället hängde jag och Felicia först en liten stund hos mig och sen gick vi ner til bishops uteservering, där var det nice. Vi hamnade brevid två farbröder som pratade om koppleriverksamhet, sen ringde Jenny och då fick vi genast andra planer. Vi drog ner till hamnen där vi mötte upp Jenny o gänget för att trycka in oss i en bil, vi var alltså sex personer och en Bailey. Det gick bra, så tog vi bilen till Ope för att där kliva ombord på en båt. Men innan det hann vi även med lite jordgubbspallning nånstans där ute, spännande, haha!
 Med båten styrde vi sen kosan tillbaka mot hamnen där vi stod en liten stund o bara hängde innan vi åkte vidare ut på sjön för att möta upp en liten större båt. Och här är jag nu sjuuuukt kissnödig, och att vara på vattnet när man är så jävla pissnödig är helt galet jobbigt men jag lyckades hålla mig tills vi kom tillbaka till hamnen. Där mötte vi en Ralf, det var trevligt. Sen gick vi in på Marité, och Marité på en fredag är ju hemskt, det tänkte jag inte på förrän vi var där inne.. Men lite dansande blev det iaf. Men sen fick jag o Felicia nog där så vi drog vidare upp på rocken o käkade lite nachos. Det var trivsamt. Sen gick vi till sist till tria o sa hej till bönan som jobbade. Vi tittade på lite folk, pratade med en mkt närgången norsk, ogilla!! Såg nåt gammalt ragg o log lite. Sen gick vi hem, och sen vaknade jag på lördan med skallebank utan dess like, men det ordnade upp sig på vanligt vis...
   
Gänget hänger på båten. Baileys en aning sjösjuk. Jenny & Fatima surfar..? Felicia chillar.


Så kom då lördan och bilbingo i häggenås stod på schemat, jag o Felicia hade siktet inställt på storvinsten på 75000 spänn, vi hade gjort upp planen på hur pengarna skulle fördelas mellan oss.. MEN tror ni att vi vann nåt? Nej, just det. skit oxå :( Var vi nära? Inte direkt.. 
    
Vi  hade iaf tur med vädret..lr??
  
Väntbingo börjar vi med och Felicia väntar på hespänn. Mkt gott fika hade vi med oss också, grett!

  
Sen, alla som har varit på bilbingo vet att det vid nån tidpunkt börjar alltid kännas lite småtråkigt o långsamt, så då var det dags för lekar.. "Duttleken" "hänga gubbe" "ta ett kort mellan varje nummerupprop" var några av lekarna som kördes. Tror vi misade nåt nummer under lekens gång..men roligt hade vi.
    
Det där var väl ungefär det närmaste jag var nån sorts bra vinst..

   
En bildserie på Felischa. Hon fick lite damp där en stund... ;)
 

Kolbullar hade dom såklart, nu är det ju lite för mkt fläsk i dom för att jag ska kunna äta, kanske ska be dom göra en utan fläsk i nån gång..vad är det i egentligen? vatten? smör? mjöl?

Och idag söndag har jag gått på stan med Guns och gjort av med pengar, var alldeles för mkt rea överallt för att det ska vara hälsosamt för plånboken. Sen var jag o hälsade på Andréa på djursjukhuset, det var lugnt där så det var trevligt att kunna surra lite med dom som jobbade i helgen :)

Det som står på morgondagens schema är;
1. Jobba.
2. Gå på stan efter jobbet för att köpa cykelslang så jag kan börja cykla nån gång..köpa strängar till gitarren så kanska jag lär mig spela nån gång, boka tid för klippning.
3. Möjligen åka till Lit för att se om min mor kan få liv i mina rosor som jag mördat på nåt sätt..

That´s all folks!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0