en kväll i stallet

Ja som sagt, orkade som inte med att åka till långtbortistan för att dansa, eller att gå på fest men så pratade jag ju med Felischa och hon skulle till stallet och hälsa på Korven så jag hakade på. Det är som roligt, som är så fina hästarna. Dom är stora och snälla. Känner ju att jag är sjukt ovan att vara runt hästar men det är roligt!

 
Först red Felischa och fick hjälp av Louise (?) i stallet med att få Korven att göra nåt speciellt.. det var bakbenen och ryggen och nacken som skulle bete sig.. Ja, jag är ingen hästtjej, men det såg klurigt ut :)

 
Sen var det min tur! Jag svingade mig upp som jag aldrig gjort annat i hela mitt liv, sen galopperade jag och korven runt i ridhuset, vi var så synkade ...lr..nä, nu ljög jag kanske lite.. Jag hasade mig upp på stackars Korven, men jag var ändå stolt att jag inte behövde kliva på en pall utan faktikst lyckades..ja låt oss kalla det svinga, mig upp på ryggen hans. Och sen var det inget galopperande iväg, Felischa fick leda o´mkring oss i ridhuset och jag höll i mig i manen och trodde jag skulle ramla ner.. Sen skulle vi visst trava lite, som den gamla travare han är.. haha, det var läskigt.. Men Korven var så snäll, han kände att det satt nån knäppgök som inte alls visste vad hon sysslade med, så han var så himla snäll och tog det så lugnt med mig :)
Och ner kom jag oxå.. inte sådär snyggt som comboysarna men iaf utan pall lr nåt annat stöd..haha

  
Sen fick Korven komma in, bli lite avspolad och sen sa vi godnatt.

(kassa bilder, ingen blixt, jag visste inte om hästar gillade blixt lr inte..haha)

Men det var så roligt!! Så tack Felischa och Korven!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0