påsken är här tror jag minsann

Bio var det i tisdags som redan nämnts. I onsdags var det middag ute med dom fina flickorna Sara, Felischa och Jennie efter jobbet. Vi hamnade på dalwinnies där världens största nachotallrik fick bli min middag..herregud vilket nachoberg, men gott var det. Åt även lite vitlökssås, gaah!?!
Och om vi hade saker att prata om, det blåser upp till storm kan man säga, omg! Men jag tror det kommer bli bra tillslut, man får lixom bara anpassa sig, det gör man ju alltid och man klarar sig alltid på ett eller annat sätt. Även om det var lite molokna miner så var det supernice att träffas och surra. Det är ju inte alltför ofta jag träffar Jennie nu för tiden! Mera sånt, ja!!

Efter middagen så följde jag och Sara med Felicia till stallet medan Jennie var tvungen åka hem till trötta hunden och barnet. Och jag gillar faktiskt att vara i Felicias och Korvens stall, jag är ju inte alls en hästtjej men det är som trivsamt där. Som ett lugn på nåt härligt hästigt sätt :)

  
och det är även mkt fint där!

Haha, sen måste jag berätta om veckans absolut roligaste, jag skrattar fortfarande. Så jävla roligt och så sjukt överraskad jag blev. Igår jobbade jag ju som vanligt på jobbet, satt och knappade på en av datorerna med ryggen mot entren, hör att Astrid hejar på nån. Vänder mig om för att se om jag kanske borde kliva upp och ta emot nån i receptionen men nej då.. det var ingen patient, det var en Henke som kom förbi med ett påskägg! Haha, herregud vad jag skrattade, han är ju helt sjuk! Men det var en sån sjukt rolig och skön grej att göra, helt oväntat, typ iaf. Hade ju sagt att han var tvungen göra nåt för "vad du ser sliten ut" kommentaren jag fick för ett tag sen. Och nu måste jag ju säga att han är förlåten och att nu är vi vänner igen, haha! :)
Blev som en snackis på jobbet det där.. ;)

  

Och det var verkligen inte lilla ägget heller, men det var dock inte fyllt med godis.. fick en fin reklamt-shirt och en fin reklam-mössa, haha! gjorde det hela ännu roligare!

Fick även påskägg från jobbet, superfint, av plåt med massa godis i, nån som vill smaka? välkommen hem till mig, kommer ta ett tag att äta upp det där tror jag.. kanske..

  
Superfina, direkt från kontorsvaruhuset :p

Så var vi framme vid idag, skärtorsdagen, den här hemska dagen då jag låser dörren och låstas att jag inte är hemma om det ringer på dörren. För det kan ju vara nåt hemskt litet barn som tigger godis.. huvva!
Idag jobbade jag bara till lunch, sen flexade jag ut för att kunna hänga med Lena. Träffade upp henne, barnen (agnes och Kerstin) och Kickan på stan.
 
Där vi började med att stanna till på torget där patrics combo, marmelad orkestern och ständut black spelade och yvonne ryding pratade. Det var den här turnen dom gjort, med basse-stiftelsen. Bra musik var det men östersundarna var lite slöa och stela... dåligt svar på auktionsgrejerna som gjorde men men.
Sen gick vi upp till mediahuset för en nostalgitripp. Det ska visst stängas igen och programmet ska flyttas ner till skolan så alla vi gamla elever var inbjudna för en sista titt. Så dit gick vi, såg ut som man minns det fast med mer moderna grejer och inget mörkrum! vad tråkigt!! Fast gud vad man hade glömt hur det faktiskt såg ut där inne, alla rum och dörrar..kom inte jag alls ihåg. Att jag inte gick vilse?! både då och nu.. ;)
Var iaf roligt att se stället igen och hälsa på några lärare även om det inte direkt kändes som att alla kände igen en men ändå, roligt.

Sen gick jag hem och här sitter jag nu och funderar på om jag ska på dans ikväll eller inte.. Jannez på furan. Och furan och jag gillar ju inte riktigt varann men det är nog ett annorluna furan ikväll, med tanke på att det är skärtorsdag och att det just är jannez som spelar..mmm, ska tänka en liten vända till!

Har också gått igenom, eller jag har inte gjort det egentligen, jag har letat fram mina papper om hur jag jobbat inom djursjukvården och gett dom till mårten. Så hon ska nu göra sitt yttersta för att få igenom mig hos jordgubbsverket så jag kan få leget den vägen.. Men som jag sa till henne så vore det ju sjukt bra om jag kan det men att jag kommer fortsätta söka skolan. För det är min dröm, det är den vägen jag vill gå, dels för utbildningens skull, dels för att komma härifrån, dels för att få uppleva hela högskoleupplevelsen, träffa nytt folk och hela den biten. Det är vad jag vill.
Men det ska bli mkt intressant att höra hur det går på förhandlingarna som ska göras nästa tisdag. Roligt och spännande, och känns bra att dom faktiskt försöker fixa det åt mig, verkligen!!

Nu ska jag tänka vidare på det här med dansen..

Glad Påsk så länge på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0