"ska jag falla ja då ska det finnas tid att falla fritt"

Om nån nu missat det så har jag ju varit sjuk sen förra helgen och det är ju inte roligt, ska försöka att inte gnälla allt för mycket om det för det har jag ju redan gjort och sen är det ju som bara en vanlig förkylning så det är ju inte så synd om mig...egentligen..

Men iaf, i fredagsmorse när jag vaknade så hade jag så sinnessjukt ont i halsen att jag bara inte orkade gå på jobbet. Jag har ju varit helt slut på kvällarna hela veckan, det har lixom tagit musten ur mig. Så efter ca 45 minuters funderande så sjukanmälde jag mig. Funderandet var mest på om jag egentligen hade råd med att vara sjuk eller inte men va fan, orkar man inte så orkar man inte. Och det är ju inte direkt sådär att jag har massa sjukdagar..  Men det var nog en mindre lyckad dag att vara sjuk på, man vet ju att det blir lätt snurrigt när vi går en man kort så lite dåligt samvete hade jag ju. Fick en uppdatering dels på lunchen och sen en senare på eftermiddan.. men dom fick nog dagen att gå ihop trots allt ;)

Nu kan man ju tycka att jag borde varit hemma och bara tagit det lugnt hela helgen men det gjorde jag inte riktigt, eller ja, fredan sov jag i stort sett hela dagen. det behövdes! Men sen på kvällen hade jag ju som sagt att jag skulle åka till Brunflo på Henkes 30-årsfest så det gjorde jag. Maria, Pether och Jerker skulle ju oxå dit så jag fick skjuts, det var ju nice. Mkt trivsam och rolig fest var det. Kände typ ingen där men roligt ändå. Trist att vara sjuk dock, man är ju inte på topp då direkt. Men jajjemän säger jag om den kvällen!
Nu återstår att se hur många som sa att dom skulle komma på påskfika på fredag kl 14 faktiskt kommer, mkt intressant. Och frågan är hur bra Henkes nästa ursäkt blir, ska vi bli vänner på riktigt? ;)

På lördan (igår) så var det återträff från högstadiet, 10 år har det visst gått. Men det var faktiskt lite av en besvikelse, vet inte riktigt vad det berodde på. Lite folk (vi var 7 st från våran klass, 2 från L och 1 från I..), var vi för nyktra? för gamla? för tråkiga? eller var jag bara för sjuk? Jag fick nog snyta mig hundra gånger men det hjälpte inte, blev bara mer och mer täppt i näsan, hade kunnat döda för en nässpray.. så blev rätt tidig kväll, jag och Sofia slog följe hem, det var innan klockan ens blivit 12.. Men självklart var det mkt roligt att träffa dom som kom. Men vi ska oxå träffas senare i veckan, det blir nog roligare :)
En sak som var rolig var att det var ju som dans där samtidigt, PRO:are som dansade till Claes Lövgrens (?), så när man var där och dansade sänkte man verkligen medelåldern.. Iaf, dansade nån dans och en tjomme som jag dansade med hade ju oxå varit på Henkes fest, det var humor när vi insåg att vi båda hade varit där...haha..
Men i det stora hela, en besvikelse.

Idag har jag städat lite, fan vad jag hatar när solen lyser in genom fönstret och bara lyser upp allt damm som finns.. herregud! Så det blev lite städning idag på dan och sen liten liten promenad med Lena som avslutades på Daffys. När vi gick därifrån sprang vi på Annika och Salsa, det var roligt. Saknar verkligen att jobba med henne, och andra med såklart. Men dom andra som jag gillar träffar jag ju som ändå utanför jobbet, men inte henne så det är roligt när vi stöter på varandra på gatan och kan surra lite :)

Lite senare så blev det en längre promenad med Sara, härligt!
Man kan nog säga att våren minsann håller på att göra intåg. Jag tog och slängde ut lite vintergrejer i bilen idag, det får följa med till Lit, måste ju dit nåt i veckan och byta Mimmis skor. Och hälsa på Ejan som är hemma!! Så jag får se kulan, så spännande!

Känns som den här veckan är fullbokad..ooops.

"men ska jag känna
då ska det finnas tid att känna fritt"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0