Röda Suzzie

Okej, jag hade ju egentligen tänkt att det skulle vara en liten hemlighet men jag har ju inte kunnat hålla det hemligt alls, så det är väl lika bra att gå lite public med det hela då, haha!

Jag håller ju på och ska ta mc-kortet nu. Min tanke är ju såklart att jag ska ta det i sommar men får väl se hur det går, jag har sagt till mig själv att skulle det inte gå så ska jag inte gräma mig över det, utan jag ska ge det den tid det behöver, men jag vill jag vill jag vill!! ;)

Min motorcykel som jag nu haft några veckor är en Suzuki bandit gsf 600 -00 och hon heter Suzzie och kommer från Karlstad. Hon är superfin och vi är bra vänner! Jag har råkat lagt omkull henne en gång så jag har kraschat ena blinkersern och handbromsen knäckte jag, men förutom det så går det ändå bra.
På körskolan har jag hittills haft tre lektioner, har gått rätt bra, blir bara så arg och frustrerad på mig själv när jag inte får till krypkörningen..!! Men nu har min körlärare haft semester hela juni, ska köra igen i juli. Men då är det ju tur att jag har haft Suzzie, jag har kört en del med pappa, först bara ute på bana men nu även i lite trafik, har kört till stugun och till lit och lite såna lättare ställen. Ingen stadskörning ännu, och jag är väl ingen stjärna på det hela än så länge, men det handlar ju om träning, rutin och vana. Men en sak vet jag att det är så fantastisk jävla roligt att jag vill köra mera! Och jag vill ha mitt körkort nu så jag kan åka på mc-semester, lite småturer, bara ut o glida. Lena kom ju med den bästa idén nånsin, hon och jag, på mc-tur norrut!! jag vill!! Och även jag och Gustav skulle kunna ut o åka om jag bara hade kortet...men det kommer, nu är jag ju igång!

Jag har även gjort riskettan, 3 timmar och 800 kronor senare vet jag lite mer om hur ont det kan göra att köra omkull..ja, det var säkert nyttigt att lyssna på, men lite sådär att det där visste man ju redan, men visst.
Då är det bara risktvåan, teoriprovet och uppkörningen kvar då ;) 1/4 avklarad. haha.




För er som inte förstår. Röda Suzzie, hon heter Suzzie för att hon är en Suzuki. Och har ni sett filmen smala suzzie? den utspelar sig ju i värmland och min suzzie kommer från karlstad.. Så, Röda Suzzie!
Ja jag vet, jag har humor :p

OBS! Hjälmen och kläderna är inte mina, det är dom jag lånar av pappa nu..så dom sitter inte som en smäck, ska inhandla eget när jag har tagit kortet. Slog till på egna skor och handskar men resten är lånat.. vet inte riktigt vad jag vill ha för nåt. Skinnställ är ju som assnyggt, men finns det i syntet? tror inte det.. men ska såklart skaffa mig eget så snart jag har råd, just nu går det mkt pengar till lektionerna och så istället. Lever lite mera sparsamt just nu, men det är det värt. Det här är nåt jag verkligen vill lägga pengar på!

Återkommer när kortet är mitt, då kommer jag och hälsar på alla jag känner, haha!
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0