Lucköppning från forum

Ja herregud, är det kanske dags att avslöja allt som pågick i vemdalen under vårforum? Det har varit lite lucköppning därifrån den senaste tiden men det finns vissa luckor kvar men det jag verkligen kommer ihåg är att det var sinnessjukt roligt! Det där ska vi göra om o om o om o om... ;)

The gang i år var jag, sara, andreas, helena, hanna och caroline. Ett skönt gäng måste jag säga!
 
Ska försöka nu att återberätta denna helg som utspelade sig mellan 5 - 8 Maj i år. Det hela började då på torsdagen, jag hade tagt ledig torsdag och fredag för detta event. Så dagen började med sovmorgon, sen lite häng på stan med Sara för inhandling av det sista till helgen, lite fika på törners och sen hem och packa det sista.. Vid fyra tiden på eftermiddagen kom så Sara, Helena och Andreas och hämtade upp mig och min packning. Och jag det lilla åksjuka barnet fick självklart sitta fram, haha. Men nej vi var inte riktigt på väg ännu...först skulle vi ta oss över till frösön, och det vet vi ju alla att det är ju lite av en omöjlighet nu för tiden.. Men vi var ju som tvugna eftersom alla Helenas grejer befann sig där ute.. Så efter, ja inte vet jag, 40 minuters sittande i olika bilköer kom vi ut dit, in med Helenas saker i bilen och sen vidare. Var vi på väg nu? Njae..första skulle hela familjen åka på willys och handla proviant för helgen.. Och det gick bra, var himla smidigt att vara 4 personer som skulle handla till 6 personer utan nån som helst inköpslista..haha. Det var komiskt men gick väl okej trots allt. Så när vi komit underfund med all mat, ja, vi hade ju även lite delade åsikter om hur mkt mat som skulle gå åt men jaja.. klara blev vi och vi rymdes nästan inte i bilen sen, men vad gjorde väl det, finns det hjärterum..

Nu var vi på väg, mot whovalley! sweet!
Stannade såklart i åsarna för lite middag och dricka. Ja, alla utom Isvén fick dricka lite alkohol redan där, han fick fortsätta köra, ingen som erbjöd sig att dela på sträckan heller, haha, schysst..

  

Framme på torsdag em/kväll nån gång. Bodde sjukt bra, alldeles bakom hotellet, skalsbyn. Bra bokat där Isvén säger jag bara, bra bokat! Gör om det till hösten!

  

Iaf så började vi packa upp, göra oss iordning och tog oss ner på hotellet. Blev en rätt chillad och lugn kväll på torsdagen ändå. Brukar som börja så, känna av läget lite, ladda inför dom andra heldagarna ;)
Men redan här introducerade Helena nåt av det godaste jag druckit, likör43 + nyponsoppa! Men guuuud så gott, farligt gott! Tips till dig som inte provat det nån gång!

Fredagen, forum startar på riktigt. Knäcker en cider direkt på morgonen, det är som tillåtet och helt okej, haha. På fredagen gick vi väl upp på terassen och hälsade på hos svenne m.f. Så mkt roligt folk på den här tillställningen att man inte riktigt vet vart man ska titta, haha. Sköna lirare allihopa.
Sen slog klockan after-ski. Och nu kom även Hanna till vemdalen och joinade oss, familjen nästan hel, 5/6, Caroline kom till oss på lördagen:)
 Dags att pila hem och ta på sig kläderna, piratdags! Så himla roligt, gnuggade in oss i kol och smutsade ner oss fullständigt, tyckte vi var assnygga pirater! Och som vi dansade, vi dansade så mkt att vi inte märkte att dom stängde dörren in, vi kom alltså aldrig av själva altanen..men vad gjorde väl det. En hel afterski ute med massa dans, folk och öl, det var lyckat ändå! Älskar after-skin!

  
  

Men även den hade ett slut denna fredag, då var det så dags att gå tillbaka, den lååååånga vägen till stugan ;)
Avpiratisera sig och bli lite mer som folk, äta mat och sen på't igen! Eller på't igen, man är ju på dygnet runt där, löv it! Fredagen snurrades det massvis på dansgolvet, både på styrdäns och fridäns, däns däns däns, hela natten. good times!

Lördag morgon så var vi pigga och glada :P Som en forummorgon ska vara. 
  
På lördagen kom jag på ett vinnande koncept, eller var det på fredagen? Jag vet inte, det lixom flyter ihop lite... Men jag tål verkligen inte kolsyra, blir så dålig av det. Så jag vispade, som jag vispade, bort med kolsyran, visp visp visp! Helt underbart, som att dricka festis! Fullgrett, och ja FULL-grett blev det, haha! Ska börja ta med mig en visp överallt! Bort med bubblorna!

  
Medans Helena tog igen sig lite på lördag morgon så tog vi andra i hushållet en promenad upp återigen mot terassen, typ längst upp till rödö-gänget där bl.a sofia fanns. Trevligt var det! Surrade lite och tittade på när dom organiserat och städat fixade mat till typ 20 personer.. hur lyckades dom? när vi hade problem med 4-6 personer? Så här nånstans ringde vi ner till Helena och tyckte minsann att hon som nu vilat massor kunde laga till våran lunch så den var klar när vi kom ner igen.. gjorde hon det? Nej, inte vad jag minns. Och vad åt vi till lunch? korv med bröd? varma mackor? ja nåt sånt. Och sen började vi om igen, dags att dra på sig piratmunderingen igen, lika snygga som dagen innan men fullare, iaf jag. Hade min peak där på after-skin har jag kommit fram till så här i efterhand, tror det beror på att jag kom på det här med vispandet alltså, ett starkt vinnande koncept!

   

Så ner på after-skin, den här gången kom vi faktiskt in på hotellet och dansade, sjöng och studsade järnet där inne. Ramlade omkull på golvet, först med Sofia och sen med Vin Disel, ja vilken kväll. Eller kväll förresten? det här var ju en helt vanlig eftermiddag på skalet.

 

Sen återigen, after-skin tog slut och dags att gå långa vägen hem igen, där var det dags att duscha bort piraten igen och göra sig redo för kvällen. Vi drack, vi åt och vi skedade. Och här kommer nu en rolig historia, blir full i skratt varje gång jag tänker på den..

Jag och Sara ligger i hennes säng och vilar lite, skedar lite och surrar lite. Och här är det sen lite oklar vad som händer, somnar vi? somnar jag? Är det hål i muggen? Det vet man inte, men det som händer är att Sara säger typ "-Men, det är som alldeles blött här? Vad har du gjort Hannah?" Varpå jag svarar nåt i stil med "-Ja, jag är också alldeles blöt" Inte så mkt till reaktion, bara ett konstaterande.. Jag håller alltså i min lilla juice-grogg och har på nåt sätt lyckats hälla ut det på mig, sedan har det runnit på sängen och sen till Sara.. och jag var verkligen blöt över halva kjolen men märker inget förrän sara säger till.. Alltså, det här var hysteriskt roligt...iaf om man var där ;) Och iom att det var lite oskönt att vila på juice så klev vi upp och kollade läget igen. Dags för middag, dags för dricka, dags för musik.



Blev pizza med massa ost, var det Andreas eller Carolines specialitet?

 

Är lite oklart men det var faktiskt riktigt gott! Mat i magen, fixade för utgång, vi gick.
Vart gick vi? Återigen upp på terassen till en liten förfest till "guldbyxorna", där det dansades lite, sen tyckte iaf jag att vi skulle gå ner till hotellet, blev visst lite tvär om det oxå. Att antingen fick nån följa med eller så gick jag själv och därmed basta, haha. Fick med mig några så ner till hotellet. Och oj som det dansades, mest styrdans och mest hela tiden och oj vad roligt det var!

Vi var även tre hannor på den förfesten, det tyckte vi var festligt



Hemgång blev det sen, och Sara introducerade nattmat för mig, har ju aldrig fattat det där förut. Men nu var det ju så att jag inte mådde dåligt av kolsyra så då kunde jag oxå äta lite av pizzan som var kvar från middan, gott var det! Och vad mer? Jo Resorb, bra skit det där, aldrig provat det heller förut! Men oj oj oj! Vilka upptäckter man gjorde denna helg, så jäkla grett!

Nu kommer ännu en rolig sak, söndag morgon, oj oj oj! Jag vaknade och tänkte jag skulle smyga upp utan att väcka sara som jag delade våningssäng med. Jag skulle klättra ner och smyga ut, haha. Jag hade så sjukt galet ont i benen, framförallt vaderna. Var i stort sett helt orörlig så det var inte så mkt smygande över det där inte, mera åt duns och kabrak hållet.. helt sjukt. Kunde inte gå normalt alls.. när jag kom ut ur sovrummet frågade Andreas vad fan jag hade gjort för nåt, hahaha! Svaret var: dansat, du då?
Jag hade ont i flera dgr efterår, måndag och tisdag på jobbet..haha, hade lite svårt för böjningar och lyft men det har varit värt det, absolut! alla gånger! det gör vi om!

Nu orkar jag inte skriva mer, finns så mkt att säga, så mkt folk att nämna, så många händelser..så många skratt. Alltså, det här var en sinnessjukt roligt helg! Tack ALLA inblandade!

Måste ju såklart även nämna att det var fruktasvärt hemskt det som hände oxå, jävla rattfyllon, varför i hela helvetet sätter man sig bakom ratten om man druckit? i d i o t e r !
Och sen branden, det var inte alls långt ifrån oss det brann, läskigt! Borde vara mera koll, eller typ avstängt i bastun när det är en sån här helg, eller nåt.. fan alltså.


Kommentarer
Postat av: sc

Vila på juice - omg... Det är som att det blir roligare ju fler gånger vi minns det, iaf för oss...;) Och, det var även en sjukt rolig helg på alla sätt o vis!

2011-05-17 @ 23:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0