Sweet helg måste jag ändå säga!

Fredagens arbetsdag var en riktigt herrejösses dag.. två fredagspyos och ett videoendoskop som skulle rengöras..och den rengörningen tar fan i mig minst en timme.. och sen en massa annat, herrejösses vad glad jag var när klockan slog fem och man fick gå hem och helgen kunde börja!

Och på fredagen var det tänkt att vi skulle åka ut till Jennie i trång men lilla Lowan var visst sjuk så det blidde inget med det, istället gick jag och Sara till videoteket (ja hemmakväll heter det visst nu..) och hyrde en film istället, "The social network". Den var rätt bra, men jag var oxå sjuuukt trött, så kan nog inte riktigt påstå att filmen fick min fulla uppmärksamhet rakt igenom men ändå :) Sen gick jag hem och sov, och som jag sov.. klev upp klockan 12 på lördan, gud vad skönt det var, en riktig sovmorgon, sova tills man vaknar av sig själv..sweet!

Och vad bjöd då lördagen på för skoj? Först hade jag en riktigt soft förmiddag, klev upp, tog det hur lugnt som helst, lyssnade på musik, läste lite och bara chillade här hemma, det behövdes. Kände mig lugn efter det. Sen gick jag och Sara ner på staden en liten vända, en liten promenad som avslutades med lite häng i badhusparken där vi sa hej till solen och hoppades att den skulle gilla östersund och hålla sig kvar här över sommaren..

 

Sen var det dags att gå hem, fli till sig lite för sen kl 21 skulle vi gå på tingshuset och lyssna på bedroom eyes. Så jag gick hem, fixade lite, sen gick jag till Sara där jag fick mat på balkongen :) Och inte bara mat, jag fick dessutom vin..mkt vin..var inte riktigt tänkt så men så blev det. Sen gick jag, Sara, Felischa och Stephanie ner mot bishop där vi mötte upp Mikaela och en av hennes kompisar.. Nu var klockan iofs typ kvart i nio så det blev ett kort besök på bishop, så kort att det vi hann med var lite shots, för det går ju som fort det..
Sen upp till tingan där det först var en Patrik Backlund som spelade, han var väl bra.. men nånstans här blev det oxå paus eller nåt.. så vi gick ner till gamla news för att ta oss ett glas till.. blev lite jäger/redbull där, men nåt vitlöksbröd kunde dom inte åstadkomma, vilket var lite märkligt kan jag tycka då det är som en grekisk restaurang nu för tiden..

  

Men iaf, satt där en liten stund sen upp till tingan igen för att lyssna på dom vi skulle höra, bedroom eyes, och dom var riktigt bra :) :)

 

Här träffade vi även på Ralf, själva födelsedagsbarnet, 23+6, ingen ålder att tala om.

Kändes som att jag, Sara och Stephanie var dom som dansade mest.. alla bara stod..jaja, vi hade kul iaf. Lyckades även nästan välta nåt bord där utanför, märklig kväll blev det, haha.
Nu gick vi sen vidare ner till dalwinnies, tog ett glas till..surrade lite, träffade lite folk, vi sjöng även jamåhanleva till nån snubbe som visst fyllde år som satt vid samma bord som oss..
Ja summan av kardemumman är att det var en mkt rolig kväll, även om jag idag känner att det finns vissa luckor om vad som egentligen gjordes och sades men huvudsaken är ju ändå att det var roligt ;)

Idag har vi (sara o jag) varit ute och gått i finvere, gått runt frösöberget, surrat lite. Sen suttit i badhusparken med en glass. Även Hanna och Simpan joinade oss en liten stund där, det var oxå mkt sweet! Mera sol till folket så man kan sitta ute och mysa hela dagarna!! JA!

Hon e min


Kommentarer
Postat av: sc

Nä, men snygga bilder på oss då...;) Eller, är det inte bildernas fel - såg vi ut så?;)

2011-05-22 @ 18:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0