balkongfest

Igår var det fredag, vi jobbade på som vanligt på jobbet, men sånt som vi gör hela dagarna.
Sen började klockan närma sig 17 och förväntan o spänning låg i luften, för nu började det bli dags för personalfesten!! Fördrinkar blandades, festkläderna på (?) och folk började anlända till platsen. När alla varit på plats ett bra tag dyker Anna äntligen upp med maten, typ 40 minuter senare än vad som var planerat men men...Så nu började vi äta o dricka, äta o dricka... Jättetrevligt var det!
 
fördrinkar med jordgubbar i, bra blandat av mig..

Guns fick ett stetoskop så hon kan få känna sig lite viktig första dagen på skolan igen ;) Tråkigt att du inte ska vara kvar...men jag får väl klara mig ändå!

   

Senare på kvällen började folk droppa av men vi var några som stannade kvar och vi tog ut festen till balkongen, det var MKT trevlgt. Himla skön kväll för balkongfest var det! Vi drack, rökte, pratade o skrattade. Det var jag, Guns, Sara, Erik, Anna och Terje. Några barn var det också men dom sov mest...

Nu var det så dags att ta sig hem. Cyklar lastades ut bilar och barnkärror kopplades på cyklarna. Guns var faktiskt nykter för att hon skulle få hem sin bil så jag erbjöd mig att cykla hem hennes cykel. Hon såg lite tveksam ut först men jag fick till slut låna den. (Att hon var tveksam förstår jag för jag kan inte cykla, har aldrig nånsin cyklat i stan, så att göra det lite sådär på halvfyllan...) Men bra, det gick det, lite vingligt kanske och lite läskigt när det kom trottoarkanter men jäklar vad bra det gick. Nu MÅSTE jag (läs ove) fixa min cykel så jag kan cykla lite mer innan vintern kommer...det var ju faktiskt roligt :)

Mår faktiskt bra idag, trodde jag aldrig. Men rödvin är bra det! ;)
Nu ska vi se vad dagen har att erbjuda, kanske hälsa på SC och AN på arbetet? Planera kvällens festligheter? Det vet man inte, det återstår att se..

Later.


Kommentarer
Postat av: Guns

Att cykelresan hem tog ca 20 minuter sa du inget om... Måste nog kolla om det är några märken på cykeln, skulle inte bli brydd om du ramlat en eller tillåme två ggr!!!! ;)

2010-08-16 @ 09:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0