Helgens drinkar och helgens bröllop

Vi börjar att summera helgen f.o.m torsdagen då det bjöds på mat o lite vin i en lokal på körfältet. Det var då dom f.d kollegorna som hade ordnat detta, jättemysigt och jätteroligt att träffa alla dom samlade på samma stället. Nu var det iofs inte jättelängesen vi sågs då det bara är dryga två veckor sen jag slutade men det var iaf fullgrett! en fin liten ljuslykta var fick vi som hade slutat i hejdå present, tack för den!

Fredagen börjar sedan med att jag försover mig en aning, och nej det berodde inte på nån sorts bakfylla för två glas vin har inte riktigt den effekten på mig. Men iaf så vaknar jag 7.45 och börjar kl 8. Min första tanke var då, varför sover jag fortfarande? är det lördag? eller är det fredag? är jag ledig? vad borde jag göra nu? När klockan är 7.50 har jag funderat klart på den saken och kommit fram till att det faktiskt är fredag och jag ska vara på jobbet om 10 minuter, inser att det kommer ju aldrig gå bra så jag ringer o säger att jag kommer sent...men så sent blev det inte, var på plats 8.10, det måste jag få säga själv var mkt bra och snabbt jobbat ;)

När dagen var färdigjobbad åkte jag hem o inväntade sara och när hon sen dök upp blev det en springtur på ca en timme tillsammans med kåda, det var lite humor i det..
Sen var det hem o fixa till sig för att sen gå ner till Sara där det färgades hår. När vi var klara där drog vi ner till Dalwinnies där Hanna väntade på oss, där dracks det några drinkar o skvallrades lite o pratades lite strunt, mkt trevlig kväll. Nu var det ju en av oss som skulle jobba på lördan så det blev ett tidigt avslut på kvällen...

  
Goda drinkar har dom iaf ;)

Lördan (igår alltså) skulle egentligen gå i dansens tecken, frågan var; Näset lr Brunflo? Men det hela slutade med att vi insåg att vi var för trötta för nåt sånt så istället tog jag med mig massa kakor till Felicia där vi drack saft o te o åt kakor o tittade på bröllopet. Och alla ville vi just då ha en egen Daniel att vara sådär kär i.
(Eller ja, Felicia har ju sin Ralf men jag, Sara o Jenny insåg att vi var väldigt mkt singel...)





Och nu är det Söndag och egentligen skulle det blivit lite fjällvandring idag men det blev uppskjutet, får se om det kanske hinns med nästa helg istället.. Så vad ska jag nu göra av dagen? Sitter här med Scott Karlsson i knät o bloggar lite.. Tvättstugan var upptagen så det kan jag inte heller sysselsätta mig med. Sara jobbar ju till kl 18 och efter det ska det springas igen, men dit är det ju massa timmar... kanske ska ta o ringa en vän då..

you win some, you loose some
peace


Kommentarer
Postat av: SC

drinkar o dans i midsommar då?;) Då är det väl typ midnattssol här, borde man väl kunna hålla sig pigg...

2010-06-20 @ 21:36:02
Postat av: Hannah

Klart o Betalt! De dänne kommer bli så fullgrett! ;)

2010-06-20 @ 21:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0