är jag en dam eller en herre?

Idag var jag o mamma till Lundhags i Järpen för att kolla om jag kunde hitta lite bra fjällkläder och det gjorde jag. Men som alltid så får jag kolla på herrsidan då alla byxor på damsidan alltid slutar vid knäna ungefär på mig, Detta är oerhört irriterande, ja jag är lång, men kan någon tillverka normala kläder för långa (och korta för den delen) människor! Herrbyxorna, (extralånga, för där fanns det såna strl t.o.m!!) är supersköna men dom sitter ju inte alls lika snyggt som dambyxor gör..men det kan jag väl leva med, iaf på såna fritidsbyxor. Men det är som lite trist. Men jag (läs: mamma köpte till mig) fick mig iaf ett par byxor, nöjd med det! Blev även en jacka, svindyr den med men fin som fan enligt mig. Även den på herravdelningen för hur är damstrl på jackor, jo väldigt väldigt korta i ärmarna, strl 44 kanske har rätt ärmlängd men då ser det ju ut som att jag ska ut o tälta i jackan..okul. Detta är ett I-landsproblem jag vet MEN det är ändå trist att aldrig kunna gå in i en affär o se ett par snygga byxor o prova dom, för det är verkligen ingen mening, alltid för kort!
Tur jag ändå är rätt rak och okvinnlig (haha) i kroppen så herrsidans kläder funkar..

Igår blev det bio, Inception var filmen som sågs. Jag gillade den, spännande, förvirrande och bara bra. Tycker filmer brukar vara så halvdåliga nu för tiden men den här kan jag rekommendera! :)



Ikväll blir det styrdäns på näset, Jannez, avslutning = tokmkt folk!! Men roligt ska det bli, har sjukt ont i knäna bara men det är sånt man får leva med!
Domherren Hansson kommer och plockar upp mig senare ikväll o sen så fär ma! Fullgrett!

"In vino veritas, in aqua sanitas"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0