måndag efter helg = sjuk (igen)

jodåsåatt..då var det måndag igen. Allas favorit dag, vem älskar inte måndagar? En hel vecka framför sig, upp tidigt i fem dagar igen, man längtar ju varje lördag efter måndagen..

Iaf, helgen var rolig. Dom är ju som rätt så ofta det. Fredagen var ju inte så spännande, somnade i soffan och sen var det sängdags, produktivt kan man säga. Och sen på lördagen så var det egentligen tomt i kalendern, hade inga planer alls. Men så hade heller inte Felischa så vi slog ihop våra tomma dagar, började med en härlig vårpromenad med Zorba. Trivsamt.
Sen på kvällen möttes vi upp igen, vi funderad på om man skulle våga sig bort till folkan för en liten dans, men med band som elizas och willez från dansbandskampen kändes det som att det mest skulle vara barn där... så vi satt hemma hos mig först och drack lite vitt vin och päronlikör (haha) och sen gick vi ner till bishop. Där vi mötte på nån "gammal bekant", det var roligt...

Det var oxå roligt att Felischa ville ha en tatuering, en sjömanstatuering.. visst blev den snygg? Karriärbytet kanske inte är så långt bort ändå? ;)



Sen på söndagen var jag så sjukt trött och även lite ont i huvudet, kan det varit vinet? lr möjligen den kommande förkylningen? Iaf, gjorde inte så mkt alls på söndan, jag gjorde inget, vilket även innebar att jag inte lagade nån mat heller..så runt klockan 18 messade jag Sara och kollade om hon ville äta pizza med mig och det ville hon vilket var tur.. För när jag kom hem till henne vid typ 18.30 så var jag mkt mkt svag, skakig och blodsockret var nog väldigt lågt. Jag satt på golvet i hallen och försökte med skakande händer läsa pizza-menyn för att kunan beställa.. insåg då att jag inte ätit nåt på ett dygn, det var sådär bra insåg jag oxå..
Ja, så vi åkte bort till reveljen och fick med oss goda pizzor hem. Härlig söndagsmiddag!
efter pizzan bjöd sara på brownies och filmvisning "amelie från Montmartre" Det är en rolig och annorlunda film, men så trött jag var.. somnade till litegrann i Saras soffa.. men sen när jag kom hem vid 22.30, kunde jag somna då eller? NÄ! Fan vad trött jag var imorse, hasade mig ur sängen klockan 07.00 och gick hemifrån typ 20 minuter senare. Och kände mig allt annat än frisk. Har snorat och hostat hela dan. På förmiddan var jag alldeles varm men samtidigt kallsvettig.. feber? Det vet man inte..
Så springturen jag skulle göra med Sara och Felischa ikväll fick jag ställa in..så nu tror dom att jag bangade :p Men det kommer flera springtillfällen såklart!!

Nu, nu är det jag och tvättstugan hela kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0