Jag gillar Mimmi!

Mimmi klarade besiktningen, det är jag mest nöjd med på hela den här veckan! Hon är fin hon!

Jag och Cecilia hade bestämt redan i början av veckan att vi skulle på afterwork på fredagen. Så det har jag sett fram emot hela veckan :) Och det var rätt mkt att göra på jobbet den dan, lr, ja det var en del saker som strulade kan man väl säga och därför kändes det som mkt. Men på eftermiddagen blev det lite lugnare tills klockan fyra, då kom vi igång med ett kejsarsnitt så det blev till att stå och gnugga valp, vilket iofs är roligt. Men jag hade ju som tänkt komma iväg lite halvtidigt men det gick inte. Ingen kom iväg före klockan halv sex, för förutom kassa som skulle räknas o.s.v. så var det översvämmning i tvättstugan igen, och då menar jag inte lite vatten vid maskinen utan det är vatten överallt och mycket, det är stövlar på för att städa upp det där.. Nu var jag inte sådär jätte engegerad i just vattengrejen eftersom jag pysslade på med kassan men allt tog sån tid.. Tur jag hade bilen på jobbet iaf, så när jag äntligen kom hem så var det bara att slänga på sig lite andra kläder och dra ner på stan. Eller först hämtade jag upp Cicci som bor hemma hos Anna just nu. Vi drog till O'learys och deras buffé var supergod, nu äter jag ju inte kött men det fanns så mkt annat att äta så det var ingen fara där! Så satt vi där o surrade ett bra tag och sen vidare i kylan mot rocken. Där det var "live-musik" men... njae va. Satt en kille med gitarr och mikrofon och vi tänkte ju fan va schysst. En kille som spelar och sjunger är ju verkligen inte helt fel så här på en fredag MEN omg, det var inte bra på en fläck. Han kom inte igenom en enda låt, tappade bort sig, sjöng falskt och ja..han var nog nervös men va tusan. Han försökte sjunga sådär hest och rockigt och näe, det lät så frutkansvärt.. stackarn :'(
Vi hänge på rocken ett tag men sen så gick vi hem, jag var trött efter arbetsdagen plus att jag har en sån sjuk jävla jobbig rethosta som inte bara är irriterande på dagtid, den hindrar mig fårn sömn också, blä!

Och igår så var jag med Lena och barnen hela dagen. Från typ klockan 10 till 22 :) Det var ju svinigt kallt ute så det var inte riktigt läge att leka ute i snön. Så först var vi bara hemma i Kickans lilla rosa hus där Lena bodde nu medans hon var här o hälsade på. Men sen tog vi oss ner på stan och åt lunch, sen shoppades det lite, det mesta på rea dock..! ;) Sen var det dags för lite mellis.. och sen på vägen hem så köpte vi med oss mat från Daffys och hängde i det lilla rosa huset. Sjöng sånger och lekte lekar som nog ingen annan kan än Agnes, men hon klagade ju inte allt för mkt på att vi gjorde fel så... :) Och Agnes, stackars henne, hon var jätteduktig men att gå på stan i så många timmar är jobbigt för en treåring, hon var supersuper trött! Men att lära sig shoppa måste man börja med i tidig ålder, haha!
Vi såg på film också, "I rymden finns inga känslor", haha! igen Men Lena hade inte sett den och Kickan hade hyrt den så den var lättillgänglig! :)

Och nu idag så har jag gjort av med lite mer pengar, men nu har jag landat hemma i Lit och tänkte ta det lite piano här, bli bjuden på mat o så :)

Sen börjar veckan om igen. Men ska väl lyckas klämma in en del roligheter även denan vecka! Avskedsmiddag för Ann-Marie :( och träffa Jennie och dans o massa annat! Vem har tid att jobba egentligen!? ;)

"Mister du en står där tusen åter, tar du en står där tusen och gråter"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0