så mkt blev så lite

Den här helgen hade jag en del roligheter inplanerade och det kom förslag på nya spontana grejer under dagarna men jag var helt slut som människa i fredags. Så trött som jag var då när jag kom hem från jobbet, så trött kan jag inte komma ihåg att jag nånsin varit. Först skulle jag på dans men fick som inte riktigt med mig någon och var rätt opepp själv då. Och fick då frågan att ta en lugn öl nere på stan med Cecilia och Carl och hans bror, det lät ju schysst o lugnt så jag gjorde mig klar för det men sen kom tröttheten över mig igen och insåg att jag skulle inte vara nåt roligt sällskap och att det nog inte skulle vara en rolig kväll när man är så trött. Så jag avblåste det också och gick och la mig istället, sen sov jag..länge, tror det blev en 14-timmar lång sömn den natten, och för en gångs skull så ov jag faktiskt också, hela tiden, underbart! På lördagen när jag väl vaknade så tog jag Mimmi och åkte hem till Lit, mamma var hemma på timmar så jag åkte hem i lagom tid för att umgås lite med henne innan hon skulle tillbaka på jobbet. Under tiden jag var där kände jag att jag ville stanna, kände mig som lugn och tillfreds, det kändes bra. Så jag avblåste även dom planer jag hade för lördagen, och dom planer som tillfrågades svarade jag nej på. Istället så satt jag hemma i Lit under en filt och åt godis och tittade på film tillsammans med Tommy, "Inglourious Basterds" hyrde vi, mkt mkt mkt bra film!

Sen idag var det söndag, har varit asfint väder ute, men jag har inte direkt tagit nytta av det, dåligt gjort men men. Vaknade i Lit, sov bra inatt, det kändes bra. Under dagen har jag egentligen inte gjort så mkt vettigt, klippte Tommy, läste en bok, såg en film, kollade efter gamla längdskidor i garaget, insåg att jag måste skaffa nya, ja, sen fyllde jag dunkarna med vatten och åkte hem till stan. Så nu är jag här igen. Och imorgon är det måndag igen. Det här ska bli en bra vecka, ska börja tänka som jag gjorde förut, då var allt bra!

  
Dom här bilderna hänger på en vägg hemma i Lit, jag och min stora idol här i livet, min storebror
Ibland kommer jag också på mig själv att sakna den här tiden, när vi var små och oskyldiga. Och allt var så mkt lättare. Även om minnena från den tiden är få så är det en härlig känsla att tänka tillbaka.

 
Min idol är för övrigt väldigt lik en annan idol. Alltså brorsan är iaf i mitt tycke sjukt lik Robert Gustafsson, nu hade jag väl ingen superbra bild på brorsan som kunde bevisa detta men ändå. Och när han imiterar Robert som imiterar någon, det är ju nästan kusligt :) så roligt!

fem dagar kvar, sen är det helg igen. längtar redan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0