dansen is back in mitt life

I somras så tappade jag bort det här med styrdans helt, det bara försvann. Glömde som bort att det existerad, att det var ngt man kunde roa sig med. Men nu har jag (och mina vänner) hittat tillbaka så nu ska det minsann dansas hela vintern, våren, sommaren o hösten ;) haha!
Det är så roligt att vara på dans, alltså krogen är också rolig och där dansas det ju oxå massor men det är ju två helt skilda forum. Och när man går på dans så är det ju några som man alltid dansar med, det är roligt tycker jag, "danskompisar" som man överhuvudtaget inte träffar utanför dansgolvet men det är sköna lirare ändå!

Appropå forum, jajjemän dit ska vi! love it! har sökt ledigt och jäklar vad jag ser fram emot det!!

Ja som man kanske förstår så var det dans igår. Det började med att efter att ha tagit emot en vägbeskrivning från SaraA så kom Tommy och hämtade upp mig och Guns (a.k.a speedy gonzales) för att skjutsa oss från stan till Ståmpen, Häggenås. Att folk envisas med att ge mig vägbeskrivningar är rätt konstigt, blir sällan rätt så Guns fick ju ringa Sara såklart.. men fram kom vi. Där var det då lite förfest i Arhusiander huset, mkt trevlig tillställning. Sedan fick vi skjuts av en farbror den lååååånga vägen från huset till sporthallen där det var lite kallt att stå i kö men sånt är livet ibland.
Och rutinerad som man är så dök vi upp precis i pausen, hur tänkte vi då? Ja det vet man inte riktigt. Under pausen spelade då ständut blakk, och nej jag tycker inte dom är särskilt bra. Det är ju bara samma, samma, samma, samma, om o om igen. Fiolsnubben är ju skön men nej, dom spelade hur länge som helst, minst en timma, det var för länge.. Men dom slutade tillslut och då kunde man börja dansandet. Mkt roligt. Det dansades hela kvällen, och det snurrades, haha! ;) Oxå jätteroligt att träffa gamla bekanta, är ju som hemvändardans så många bekanta ansikten! :)
På vägen hem sen var jag mest glad att det inte var jag som hade en "gropen i låret" historia att berätta, omg!

Och appropå hemresan, det var ju sjukt. För hem var det jag, guns, sarac, helena o hanna som fick skjuts av malin som oxå dök upp, jätteroligt! Det var en omväg som heter duga när vi skulle släppa av hanna i ås, haha! Men det hör som till det med :)

En annan sak som hör till..
Alltså jag fattar inte vad brudar gör på toaletten så himla länge, in, kissa, ut. hur svårt är det? Nej vi stannar länge så att det blir en jättekö utanför. ååååh! Tur man inte är så fin av sig, för då fungerar parkeringen precis lika bra och där är det minsann ingen kö!

Den roligaste kommentaren jag fick under kvällen var av m.m som jag inte pratat med på år o dar. Han sa:
-"vad fin du är...nu.."
haha! Väljer att ta det som en komplimang och inser att jag kanske inte riktigt ser ut som på högstadiet längre..

Nu är det lördag och jag ska träffa min kära mor på stan om ca 30 min, dagens mission är att hitta nya täckbyxor så jag kan åka slalom.. dom gamla verkar ha krympt i tvätten.. ;)
Sen vet man aldrig, kanske kan bli nåt annat inköp oxå. Hoppas bara det inte är för mkt folk för jag är inte på humör att trängas ...

Ikväll, vad händer då? Det vet man inte än, det beror på vad som händer imorrn..

chilla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0