tandläkarbesök, gör ont på alla sätt o vis

Var till det ställe jag älskar allra mest idag, nämligen tandläkaren lr rättare sagt tandhygenisten. Jag älskar allt som har med det att göra. Det är smärta, det är ångest och man får betala dyrt för det. Hon körde med ultraljudet, hon polerade, tandtrådade, petade o drog och avslutade det hela med att lägga på nån bakteridödande pasta som jag inte fick skölja bort och inte heller äta lr dricka på ca 2 timmar efteråt, det var ju sweet eftersom jag inte ätit frukost heller, så utan mat från middag kvällen innan till typ klockan halv elva dagen efter. Det var kul att jobba, trött o hungrig och ont i munnen.. Och det bästa är att jag måste tillbaka om ca fyra månader igen, och jag ska även till tandläkaren den första februari. Gud vad det känns skönt att inte behöva fundera på vart pengarna ska gå, det är som redan klappat o klart, jajjemän.
Det var en superduktig sköterska som förklarade allt bra men det gör ju inte mindre ont för det. Jag har märken på min egen hand efter att jag tryckt in naglarna i handen för att försöka känna smärta nån annanstans så det inte gör så ont i munnen.. owie!


Nu sitter denna fina lapp på min badrumsspegel så jag ska komma ihåg!

I afton blev det middag hos sara med felischa, trivsamt som bara den. Svampsoppa med hemabakt bröd och även efterrätt med dumlemousse och mandelknäcke.. mums! (med montezami dialekt såklart)
Jag är trött som en gnu idag men det var gott o trevligt minsann. Men hade man väntat sig nåt annat? Nej, såklart inte. Och nu ska sara åka bort i flera veckor, hur ska jag klara av det egentligen!?

Fick också ett spännande sms från mina vänner på telia idag, jag hade ett paket att hämta ut. Märkligt tyckte jag först för jag kommer inte ihåg att jag beställt något men jag hämtade ut det iaf. Gick till sara, öppnade det och det är nån ny sorts modem grej.. what? Jag orkar inte byta igen, har ju fan precis gjort det. Så jag ringer telia o spelar dum o frågar vad det är jag fått för nåt..  Allt verkade bara onödigt o jobbigt så det blir att skicka tillbaka, blä. bara massa jobb fick jag ju av det däringa paketet! :(

ska jag ha dåligt samvete nu? oopsi..

Har anmält mig till högskoleprovet igen då.. på't bara. Just trying to live the dream..!


Kommentarer
Postat av: sc

Underbar lapp;)

2011-01-25 @ 09:13:46
Postat av: sc

gillar lappen;) Och att bjuda på middag:)

2011-01-25 @ 12:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0