London was calling, dit åker vi igen!

Har fått vissa klagomål på att det är dåligt med uppdateringar här på da blogg, så jag antar att det är dags. Framförallt så borde det skrivas lite om våran Londonresa! Den var helt fantastisk, rolig, chillad och bara helt bäst.

Men nu tar vi det från början till slut, så får vi se vem som orkar läsa ;)

Första bekymret var ju som dom flesta redan vet när det gäller mig, det här med att packa, OMG! När ska man lära sig det där? Det undrar jag. Iaf så skulle jag börja packa på onsdagskvällen, vi skulle ju åka på torsdag efter jobbet. Men just där på onsdagen så var det plötsligt mkt annat att göra.. jag hann dammtorka, diska, dammsuga, torka golv, tvätta och övervägde även att putsa fönstren.. ja jag gjorde allt för att skjuta upp det här med packningen..ojoj! Men så till slut, där rätt sent på kvällen tog jag tag i det, svårt var det. Vad skulle jag packa i? Skulle jag klara att enbart packa i en ryggsäck och då bara ha handbagage? Eller skulle jag ta den stora resväskan (eftersom jag inte har nåt mellanting..) Eftersom jag är kass på att packa blev det den stora.. så här i efterhand hade jag ju lugnt klarat mig med den lilla ryggan..jaja, nästa gång ska jag packa lätt ;)

Så blev det då torsdag, jobb som vanligt, sen hem och packa det sista (ja helt klar blev jag ju inte på onsdagen, vad trodde ni!?) När klockan blev 18.30 så kom dom och hämtade upp mig, mot frösön! Raffe var snäll att skjutsa ut oss, tack för det! Och när vi väl kom till flygplatsen blev jag nervös, sådär flygplats nervös..för först kom jag ju på att jag aldrig varit på frösö flygplats, bara det var ju nervöst. Sen hur gör man nu då? med biljett och väska..!? Blir lite dum när jag blir nervös, men då är det tur att jag hade mina klippor med mig, Sara och Felischa, utan dom hade jag gått upp i atomer!! Men såklart så kom vi med planet och inga konstigheter var väl det. Framme i arlanda lite senare på kvällen, där var dom däremot kinkiga i tullen. Storyn om Felischa och Risifruttin, hysteriska och uppspända var vad dom var. Fick inte ta med sig risifruttin genom tullen, nejnej. Så hon frågade om hon fick äta den där på plats. Tulltjejen frågar då om hon har en sked att äta med, Ja det är klart svarar felischa. Så då fick hon äta. Så skulle jag ta ett kort, för det var ju ett bloggmoment, men nej då kom tulltjejen flygande fram och sa att här fick man inte fota, radera genast, ojoj.. Så efter ytterligare en minut kom hon fram igen och sa till felischa att "dom" säger att hon inte får äta upp sin risifrutti. nähe? får jag inte äta upp den nu? Jo okej om du äter den fort.. alltså, den här grejen var så sjuk. Vad tror dom, att felischa smugglar sprängämnen i risifrutti som hon inte har några problem att äta upp istället.. hysteriskt, och även hysterisk roligt. Har då tyvärr ingen bild av tidigare nämnda skäl ;)

Genom tullen kom vi iaf till slut och på planet mot london!! Här var det lite trist att vi inte hade checkat in tidigare, för nu fick vi sitta som ett litet tåg, sätena rakt bakom varann.. ja, det gick ju det oxå. fick träna lite på engelskan alldeles innan vi landade i London, för då började min passagerargranne att prata lite med mig, och ge mig lite tips på ställen vi borde se när vi var där. Hon var vad man kallar en "local". Schysst var det iaf. Men det är som svårt att lägga om sig att prata engelska, går som knackligt från början men jaja..mera resor så blir det där bra ;)

Nu är det torsdagkväll, typ 22-23 nånting är väl kllockan och vi är framme i London! Åker lite expresståg till paddingtonstation och sen går vi till hotellet där vi checkar in och sen slocknar vi ganska direkt. Men vi hann iaf se att det var ett trivsamt rum vi fick, som ett familjerum. en dubbelsäng och en enkelsäng. Som för två föräldrar och ett barn, haha! Men vi är ju som en liten familj så det var ju bara trivsamt!
    
 
Men ett problem uppstod direkt, vi fick problem med spolningen på toaletten! Den spolade ju som en liten leksaksvattenkanna, herregud, det kommer ju inte att gå att gå på toa här ordentligt! Vilket dilemma, övervägde att klaga i receptionen nästa dag.. Men så, dagen efter. Jajjemen, jag fixade det. Man skulle bara ha rätta handlaget, sen var det inga problem och vi kunde alla slappna av och sköta om våra magar, haha!


Fredagmorgon och Londonäventyret börjar på riktigt! Går förväntansfulla ner till frukosten för att se vad en riktig engelsk frukost har att erbjuda..jag såg framför mig massa bönor, ägg, bacon, scones och sånt.. Inte rikgti, var som rätt vanlig mat och gott var det :) Roliga här är att man blev som placerad vid ett bord av personalen och jajjemän vi fick exakt samma bord alla tre frukostarna, blev som vårat det då! Under första frukosten började vi oxå styra upp hur vi skulle lägga upp vår vistelse, vad ville vi verkligen se och göra? och när skulle vi göra det? planering är ändå rätt bra när tiden är så pass begränsad. Eller planering.. tyckte vi ändå chillade runt hela helgen men att vi ändå hann med, så jävla bra var vi!

Fredagen bestod av att åka till oxford street - shopping gata. Lite häng i Hyde Park.

Vädret växlade kan man säga, det regnade mkt, sen kom det lite sol..sen kom det mera regn. haha. Men vad är väl en Londontur utan lite regn ;) Vi hade även tänkt åka i London Eye och blicka ut över staden från hög höjd men njae, vädret var inte riktigt det rätta för det. Men vi stod iaf nedanför och såg ögat :)
 

Såklart kikade vi även på BigBenny, han var stor och lång och fin.
 

Tror det var på fredagen det verkligen öste ner regn och det kom ett hemskt åskväder medan vi gick där vid ögat och floden..fy tusan. Men det var oxå trivsamt för vi hamnade inne på ett jättesött litet franskt café, och det hade vi nog inte gjort om det inte hade regnat och åskat..
 


Och även i London.. när vi var där på oxford street, inne på nån liten butik kommer det fram ett butiksbiträde (tror jag iaf) och frågar mig och sara..
-Are you guys twins?
-No..
-But you must be sisters?!
-No..
-But you MUST be related!!
-No..
-Are you really just friends?
-Yes..
-I have never met a couple of friends that look so much alike
-hahaha

Det var så roligt, för den frågan har vi fått hemma i Sverige många många ggr oxå, ja vi är rödhåriga och långa, men jag tror att likheterna slutar där.. 30-26 ;)

Fredagen var även kvällen då vi tänkte gå på pub och äta, kollade lite i guideboken, tog oss via youtuben (a.k.a tunnelbanan, vi döpte om den lite) till vad som skulle vara en autentisk brittisk pub med bra pubmat. Kommer in, alla stannar upp och hejar på oss, frågar om vi är systrar, alla tre den här gången, återigen, nej det är vi inte. Och lite mera snack om vart vi är i från och så. Men hade dom nån mat då? Näe, OMG! dåligt. Så vi fick vandra vidare och hamnade till slut på en italiensk restaurang, där åt vi pasta och drack vin, lovely!
    

Det är rätt ofta så här glasen ser ut när vi tre är ute..vems som är vems, det får man gissa ;)

Fanns en tanke om en pubvända efteråt men vi var trötta efter hela dagen så vi tog oss hem till paddington och la oss och sov, imorgon var ju trots allt en ny dag!
Och vi hade ju dessutom hittat nåt vi var tvungen titta på på lördagen, nakencykling i Hyde Park! Ett måste! haha!

Lördag, frukost vid bordet igen, prata om vad dagen ska innehålla.
Vi startade med att åka till det som är mitt favoritställe so far i London. Camden Market. Vilket fantastiskt ställe. Flummigt som man aldrig sett flummigt. Massor att titta på, både grejer och folk. Mat i alla former och färger. Helt fantastiskt var det! DIT ska jag IGEN, säger bara det. Man skulle behöva ungefär en vecka för att verkligen hinna med allt som Camden hade att erbjuda!
Det var här som sara och felischa fick sina efterlängtade "fish&chips", jag äter ju inte fisk så jag var mest med och tittade på det, men det var en upplevelse det med.
  
 Eller vad sägs om fruktspett rullade i choklad..mums!

Eller fresh lemonade..som är squeezed by dom här gitarrspelandearmarna..haha ;)

Men idag var det ju nakencykling, klockan tre var vi redo i Hyde Park, vilken tillställning, haha! Folk klädde av sig, eller klädde ut sig. Var nåt välgörenhetsjippo för nåt med utsläpp, olja eller så. Verkade lite förvirrat då, verkade inte som att nån egentligen visste vart starten var. Och det var en mix av cyklister (nakna) och vanligt folk som var påklädda för att bara se på i hela parken, hahaha!
  

En naked cyklist kom fram och frågade om vi ville vara med på bild med honom..men njae, kände inte riktigt för det faktiskt..hade han varit yngre och snyggare möjligen men njae, troligen inte ens då.. hahahaha
Det var iaf mkt roligt att bevittna och fota.

Efter denna tillställning stannade vi i Hyde Park, satt där och bara satt..somnade litegrann. Det var sjukt skönt att ta en tupplur i HydePark, kan jag verkligen rekommendera! Eller varför inte lite pinngympa!? Den gjorde vi lite här och där och då och då. Var felicias sjukgymnastik, men jag o sara hakade på litegrann, den var som skön att göra faktiskt, har även gjort lite pinngympa hemma på skolgatan efteråt, sweet.

Lördagskvällen spenderades på gatorna i Notting Hill, strosade runt mkt. Hittade en liten restaurang där vi åt lite mumsig pizza och drack lite cider. Vi bara va och det var så himla skönt.

Det var något vi kom fram till, att vi är så pass bekväma med varandra att det känns lite som att man är själv när vi är tillsammans. Inga konstigheter, inga intriger, vi bara var och vi gillade det. Så vad säger ni brudar, vart åker vi nästa gång? en vecka på rhodos?? ;)

Efter pizzan åkte vi youtuben hem till paddington igen, till hotellrummet där vi drack lite mera vin och åt lite chirre innan det var sängdags, chillat värre!!

Söndag, sista dagen i London. Vaknade lite tidigare för att hinna med allt, och hinna med utcheckning och hela den biten. Det dumma här var ju att hotellet inte hade nåt väskförråd och att förvara väskan på stationen var alldeles för dyrt så dom fick helt enkelt släpas med. Här började jag ångra beslutet väska vs. ryggsäck..
Sara har en vän i London oxå, så medan hon smet iväg för en fika och uppdatering med henne så drev jag och felischa iväg lite på egna äventyr. Letade födelsedagspresent till gustav, hade ju kommit på en bra idé men hittade ingenstans :( Inte ens på covengarden market, tänkte att det var ett rätt säkert kort, men icke.. Men felischa däremot hon hittade en sån passande och fin mopströja! Bra där, haha!
Så efter lite strosande här och där tog vi återigen youtuben tillbaka till Paddington där vi skulle möta upp Sara för att påbörja vår resa hem till sweden igen. Expresståg tillbaka till heathrow, incheckning, och äntligen fick vi sitta bredvid varann iaf, tack sas! Det var mkt fnitter och trötthet under resan hem.. Lekar lektes och det fnittrades och resan sammanfattades. Trivsamt, roligt och chillat. Undebart var det!!


Lämnade ett klistermärke på en bänk på paddington-stationen. så om nån är där nån gång och ser den här, ja, då, då vet ni! :)

Det farligaste i London är ändå trafiken, crazy bananas! Man blir ju nästan överkörd hela tiden. Och trots att vi läser på backen vid övergångstället, lock left..så tittar man åt höger. Smartare är man inte, haha! Men fy tusan, skulle aldrig sätta mig i en bil och köra där, krocken är ju klar innan man ens startat bilen, oj oj! Hur gör dom det? ;)
 
När jag tog dom här bilderna gjorde vi precis tvärtom och japp nog kom det bilar då..från fel håll. haha!

På arlanda lämnade vi sedan kvar Sara, hon stannade i stockholm hos päronen så jag och felischa fick klara oss själva sista biten..och nu slog flygplats-nervositeten till på mig igen. Kände att jag först skulle bli lugn när vi såg Raffe på frösön och jag hade min väska i handen igen.. Ralf blev min trygga punkt på slutet av resan, haha! Och jajjemen, när vi kom till frösön, stod han där, väskan kom fram och lugnet infann sig.
Vi var hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0