Midsommar på Rödön, sweet!

Jag kan inte riktigt komma ihåg att jag i stort sett nånsin verkligen firat midsommar, sådär som alla andra verkar göra. Har väl varit på nån middag nåt år, varit hemma i Lit nåt år och fröjdholmen nåt år men igår var nog den roligaste och trivsammaste midsommarafton jag haft, vad jag kan komma ihåg.

Jag följde med Gustav ut till rödön till Johan och Maria. Dom är så grymma på det här med att ordna saker, fixa mat och grejjat på och bjuda över folk. Blir man sån om man har hus? Det tror jag, för jag hoppas att när jag har hus att jag kan bli sådär huslig och ordna och rodda ihop sånt där. Jag är riktigt imponerad!
Åkte iaf ut dit till klockan tre, började med lite potatis och sill och sånt där midsommrigt, lite vin, lite nubbe..
Det var ett gäng som kom dit, Johan, Maria, Jag, Gustav, Johan, Åsa, Marias syskon och föräldrar, Sophie och Roger. Ja, det var ju roligt. Marias kompis kommer in genom dörren, haha, då är det ju Sophie, som jag gick gymnasiet med. Det var roligt och åter ett bevis på hur litet ösd är ;)

Lite senare så spelade vi kubb, tjejerna mot killarna. Ja dom vann kanske, men jag gjorde fasiken mitt yttersta, ja jag kanske fuskade. Sparkade på pinnarna som dom kastade..så egentligen skulle dom ha vunnit lite fortare men ja..det ville jag inte. Var kanske inte det smartaste draget att sparka på hårda pinnar som kastas mot en, när man redan hade ont i foten... för det här med foten, omg. Borde nog ringa doktorn snart. Jag tror jag skadade foten när jag brottades lite med en lite lätt hysterisk schäfer på jobbet, den slänge omkull både mig och calle, och stampade mig på foten..låter kanske inte så farligt, förutom att jag nu haltat i snart 2 veckor och foten har varit svullen lika länge.. Jag tänkte diagnostisera mig själv så jag slog en röntgen bild på jobbet förra veckan, tänkte jag hade en spricka eller så men jag såg inget. Ska ta lite nya bilder i veckan och verkligen granska tror jag. Och även ringa doktorn, för nu har det gått lite för lång tid och det blir inte bättre, snarare sämre..
Men ni kan ju förstå, inte smart att sparka på kubbpinnar..jag var haltare på lördan än på fredan, tänk vad lite vin kan göra med omdömet :P

Tillbaka till midsommar, vi grillade senare på kvällen, gott var det. Vi drack lite mer, gott var det. Drack vin, nubbe, vodka, cider, jäger..ja, det blev lite blandat, trodde jag skulle må piss dagen efter men inte då, har vuxit ifrån mitt kräkande, haha!
Jag, Gustav, Johan och Maria satt uppe och lyssnade/sjöng till musik och drack öl till klockan 4 på morgonen. Det var verkligen hur nice som helst. Och jag drack faktiskt öl!? Och jag gillade det..kanske just för att det var klockan 4 på morgonen, haha! Man kan ju säga att Johan var rätt dragen, men sjukt roligt var det. Så enkelt och okomplicerad och sweet! Vid det här laget hade dom andra gått och lagt sig..
Vilket vi oxå gjorde tillslut, och Johan var rolig, skulle absolut sätta igång en halvarsson låt för mig och gustav när vi skulle sova, haha!

Och ännu roligare var väl att vi stannade på rödön till klockan 21 igårkväll typ.. vi sov väl till 12-13 nånting, sen upp och käka frukost. Och bara det här då, dom är så sköna rödö folket. Vi grillade lite till frukost, mkt gott!! :) Sen en promenad på det, lite vila, och sen lite pizza (inte jag men dom andra).

Ja, för att summera, den roligaste, absolut mysigaste och absolut trivsammaste midsommarafton jag haft!
bilder? ja, kameran var med, men tog jag nån bild? svar nej.. rutinerat... :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0