själen mår bra just nu

Först och främst. Idag ska klockan visst ställas fram!
Det var som lite bortglömt här på skolgatan men nu är vi i fas igen ;)

Veckan har gått bra, jobbat som alltid. Känns inte som det händer så mycket mer på veckodagarna även om jag ändå försöker hinna med saker som kompishäng och promenader på kvällarna för jag vill verkligen inte att jobbet ska vara allt! never ever, spelar ingen roll hur mkt jag faktiskt gillar det jag gör..
Men så kommer då helgerna som ett brev på posten och då hinner man göra massa saker, även om man då precis som Sara säger, då får man ångest om man inte gör nåt, att man inte utnyttjar tiden. Aldrig är det helt bra, haha. Men så iaf, denna helgen har varit rätt aktiv tycker jag.

Började i fredags då det var dags för dans, det har ju varit dansweekend på folkan i helgen. Tre band varje kväll, spelar längre än vanligt, också såklart dyrare än vanligt..
På fredagen iaf så kom Sara.A. och hennes kompis Fredrik hem till mig först för lite dricka och lite prat. Mkt trevligt, sen blev det taxi till folkan. Jag hade ju som tänkt gå jag, är inte riktigt van det här med att ta taxi, jag tar mig gärna fram till fots..väder och vind spelar mindre roll. Men iaf, så kom vi fram och jäklar vad det blev en rolig kväll! Sara och Fredrik såg jag inte till på hela kvällen typ men det gjorde ju inget för det var så mkt folk. Massa dansande blev det, med min härliga danspolare som jag så sällan ser.. varför? Jo fick ju svaret från en att han var ju inte singel längre så då var det inte lika motiverat att gå på dans längre..men kom igen tänkte jag då! Det är såna där saker som gör mig rädd, vill inte bli nån som är fast i nåt förhållande som gör att jag inte vill göra sånt jag vill göra nu! Men iaf så var det roligt att träffa folk! Och mkt mkt roligt att dansa! Jag var inte nykter så jag tyckte jag dansade hur bra som helst men..ja, det vill man ju som inte veta hur det egentligen var med det. Men summan blev iaf att det var en jätterolig kväll!
Sen träffad jag på T igen, sanden är ju förrädisk och lite lurig.. ;)



Sen var det ju faktiskt dansweekend vilket innebar att det även var dans på lördan. Och eftersom Sara.C jobbade på fredans å skulle vi gå på dansen på lördan. Jag hade ju nåt litet minne från förra året att andra dansdagen på den här danshelgen inte var så jävla bra.. och mycket riktigt. Det var publik mkt äldre, bl.a. pappa.. eller så var det barn och det var rätt lite folk jämfört med fredagen. Men vi stannade till typ ett och sen fick det vara nog, tror dom spelade till två. Och det var roligt att dansa, det var det. Men det fanns lixom inte lika mkt fina och roliga att dansa med, om ni förstår va je menar ;) Så då var vi nöjda och gick hem. Och på hemvägen ringer min telefon, det var roligt. LaJo ville ha fika, tror jag.. var lite svårt att tyda samtalet. haha :P

Så idag tog jag lite sovmorgon och sen ringde Sara.C och då var det som dags att ge sig ut på isen. Långfärdsskridskor skulle det åkas, det har jag aldrig gjort förr. Så jag hade lånat pappas skriller, och mina egna skidpjäxor.. Vi gick ner till sjön och jag åkte typ fem meter när jag blev på dåligt humör för att det gick så dåligt s jag gav upp. Seriöst, jag åkte inte, jag vred fötterna ur led hela tiden, fanns noll balans. Kände mig urdålig, fattade inte att jag kunde vara så dålig!?!? Jag var på väg att verkligen bara gå hem där och då! Men fina snälla rara Sara som har ett tålamod med mig som ingen annan har.. hon fick mig att gå in till intersport där och fråga om dom kanske hade bättre utrustning och självklart hade dom det. Hon förstod att det inte gick bra för mig att åka på det jag hade, för lite stöd för fötterna och fotlederna. Så hon plockade fram bra skor och bra skriller.. så gav vi oss ut igen och omg vilken skillnad! Det gick så bra och var så roligt!! Trots blåsten som gjorde att medvinden mer blev motvind. Men oj så roligt, det där ska göras om!! När vi vände för att åka hem så fick vi ju medvind och herregud vad det var roligt och alldeles supernice!!
Pappa får tillbaka sina skriller, det gick väldigt obra, haha! Sara trodde nog att jag var så dålig, haha! Men prova själv med mina ojäxor och pappas skridskor..obra komination kan man sammanfatta det hela med. haha!

  
Sara ute på "motvinden", och mina fina skriller som jag hyrde :p
Som synes så hade det ju varit ännu bättre med mindre vind och mera sol!!
   
Men roligt hade vi ändå!! Och Sara hade med sig lite choklad :)
  
Tillbaka igen, DÅ kommer solen fram lite..jaja.. man kan inte vinna alla gånger
  
Kände mid lite som ett Lundhagsfreak ;)

Känns i kroppen idag.. gammal kärring man börjar bli alltså. Knäna, aj. Höfterna, aj. Ryggen, aj. Axeln, aj. Men själen mår bara bra idag ;)

Ikväll då? Nu blir det duschen, sen lite mat kanske och den bio med Sara och Felischa tror jag minsann.


Kommentarer
Postat av: sc

Fler skridskoturer, det är allt jag säger;)

Och danser också, för den delen...

2011-03-28 @ 09:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0