"omg, jag har en puls på minst 120"

Ojojoj, vi börjar med att summera gårdagens dansupplevelse. Jag och Sara-Maria tog jäntan och åkte till furan för att dansa till Blender. Furan har jag alltid haft lite svårt för, känns inte riktigt rätt där av nån anledning men tänkte att va fan, vi ger det en chans.. Vi var spiiiiknyktra, jag tror det hade varit till våran fördel om vi varit lite lite tipsy..men iaf. På parkeringen (när vi kom dit för först så körde vi såklart förbi infarten, rutinerat ;)), ja på parkeringen så började jag hetsa upp mig själv och bli näst intill hysterisk och ifrågasatte om vi verkligen skulle gå in. Jag blev sjukt nervös, furan och jag har upplevt nåt tillsammans men jag kan inte alls komma på vad det är, scary. Men jag tog mig i kragen och vi gick in.
Kollade mest läget första danserna, spanade lite och försökte lugna ner mig, jag tror seriöst att jag hade en puls på 120 där, sjukt. Men så kom vi iaf igång med dansandet. En del gick bra, andra mindre bra. en väldigt mysko herre, en man i medelåldern med byxorna vid armhålorna, sådär lite tonade glasögon, lite stig-helmer frisyr och som troligen bor hemma hos mamma bjöd upp..och han dansade väldigt märkligt, hade lite lust att säga -"kan du dra in skrevet så jag kommer förbi och fram" Ja, mkt märklig upplevelse.
Och 1,60, han parerade jag den kvällen, orkade inte med nåt sånt.
Men det var oxå mkt trevliga dansupplevelser, särskilt den farbror jag dansade med sist, säkert 50-60 men störtskön lirare, dansade som en ungdom och helt jätterolig att dansa med! Det är så skönt med dansen att det är lite mer ok med åldersskillnader. Om man jämför med krogen och när gubbarna försöker nåt där, då är det ju kalla handen direkt, haha.

Men för att utvärdera kvällen, njae, furan levererar inte, vi har ett förlflutet som inte går att laga tror jag. Sen är det ju noll alkohol på stället och det är mest dansfolk som har med sig picnic-korgen och filten för att sitta och mysa under pausen.. kändes mkt märkligt. Som nån sorts klubb som man inte alls är med i.. Så nja, furan får nog leva vidare utan några ytterligare besök från moi.
Och nu är det fördigdansat tror jag, fram till dansweekend 25-26 mars, känner att nu behövs det en paus! sen kommer jag tillbaka, haha!

Det var gårdagen, idag söndag så har det varit fullt upp.
När vi vaknat till ordentligt och när vasaloppet var klart så begav Sara-Maria och jag oss ut på en långpromenad, vi hade planer på att göra en ikea-tripp men den sköt vi upp till senare och bättre tillfälle. Istället så var det ju faktikst rätt härligt väder ute så vi tog en vända rund frösö-berget, supernice var det. Hur härligt som helst!

 
När vi hade kommit runt såg vi denna fina bildekal, haha, så klockren! bloggmoment, haha!
 
 
Och vi kom ju ner vid Tages så då gick vi in och fikade. Där blev man som vanligt lite irri att det aldrig aldrig kan finnas nån sorts macka som det inte är kött på..märkligt. Svårt att göra nån ostmacka lr nåt..jaja, vi fick typ sepcialbeställa och det var väl sådär, men mat i magen blev det iaf. Sen nåt sött på det, en väldigt väldigt söt muffin, både i utseende och smak. Där fick jag en sockerkick, av muffisen och den varma chokladen. gott men väldigt mkt för sött kan man sammanfatta det.

Vi promenerade hem igen och jag hade panik för nu jävlar skulle det städas hemma, mår så dåligt när det är så stökigt och dammigt hemma. Och jag blir helt galen på min lilla lägenhet, blir så plottrigt och stökigt så fort..blä! Men nu idag så tog jag tag i det ordentligt, dammtorkade, torkade ur badrumsskåpet, skurade i badrummet, rensade ch gick igenom hela min garderob, dammsög, torkade golven, diskade massa konstiga saker, som t.ex. solglasögon. Så nu är det fint och dammfritt...nån dag sen börjar det ju om igen. roligt, jävla ekorrhjul det här är!


Så här såg det ut hemma idag när jag höll på med garderoben, då kändes det tröstlöst. Men nu känns det bra. Hittade massa saker jag glömt bort att jag hade, hittade en del saker som jag kunde kasta och en del saker som jag tänkte kolla om Linnéa vill ha annars så slänger jag det också.

Nu är klockan 19 och nu ska jag bara chilla lite för sen ikväll ska jag och Sara-Maria på bio, för det, det är vi värda! Vad vi ska se? Jo, den här:



Hoppas den är bra!

Imorrn är det måndag, mycket nytt som händer då. bra lr inte, återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0