lussekatt på julfest

Ja, julen inleddes ju med en julfest på jobbet, där man såklart (?) satt med i festkommiten.. Detta var en mkt trivsam tillställning.. Vi som höll i det sjöng julsång när vi serverade vinet, haha..jag sjunga? händer inte alltför ofta..speciellt inte inför publik men det var väl roligt det med.
Maten var inget julig alls, vi caterade lite italensk plockmat typ, bra gjort av oss!
Men temat på julfesten var iaf JUL, så alla var utklädda..det var julbockar, läs patric ;), karl-bertil, julgranar, pepparkakor, änglar, tomtar, rudolf med röda mulen m.fl.
Och jag var som tidigare sagt utklädd till lussekatt, tack så mycket Isabell för sminkningen :) Många facinerades över min låååånga ögonfransar. Det var lite av en upplevelse att ha dom på sig oxå. Isabell lyckades även limma ihop mina ögon när hon limmade på fransarna..haha, hon fick hjälpa mig öppna ögonen efteråt..
Summa sumarum, det var en mkt rolig kväll! Mera roliga fester till folket!!!

 
Jag som "lussekatt", är faktiskt rätt nöjd över den idén.. en katt som lussar lixom, haha! ;)

 
Den galna skaran sitter och äter, roligt hade vi hela tiden!


Väl hemma så var man lite trött, även om det inte blev allt för sent. Sminket utsmetat och pepparkaksfärg i ansiktet..haha.. Calle kramades ordentligt när hon fick sin julklapp och det var ju snällt gjort..förutom att hon var målad som pepparkaka och ville dela med sig av den bruna färgen..

Fest till folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0